מנהל המכון הפתלוגי באבו־כביר חושף: ירידה של 12% בניתוחי מתים

המעורבות הפעילה של זק"א בשמירה על כבוד המת והמאבק המשפטי למניעת ניתוחי גופות נותן פירות. כך נחשף בכינוס מיוחד של זק"א

ראשי ארגון זק"א וחברי המחלקה המשפטית של הארגון, התכנסו בחמישי האחרון לכינוס מיוחד בו דנו בהמשך פעולות זק"א למען כבוד המת. בכינוס המיוחד השתתפו גם חה"כ אורי מקלב (יהדות התורה), רב המשטרה ניצב משנה הרב רמי ברכיהו, רב המכון לרפואה משפטית הרב אשר לנדאו, מנהל המכון ד"ר חן קוגל, ראשי ומפקדי ארגון זק"א ועורכי דין מהמחלקה המשפטית של הארגון למען כבוד המת. המחלקה המשפטית של זק"א עושה רבות למניעת ניתוחי מתים במכון לרפואה משפטית.

מנהל המכון לרפואה משפטית, ד"ר חן קוגל שנכח בכינוס אמר: "אנשי זק"א הם שותפים מלאים שלנו. אני עומד בקשר רציף עמם ורואה את המסירות שלהם למען הנושא הזה של כבוד המתים". קוגל חשף נתון שרק מעטים ידעו מקרוב. לדבריו "בשנים האחרונות אנחנו רואים ירידה משמעותית של שנים־עשר אחוזים בניתוחי מתים, כשאנחנו יודעים להשתמש במיטב הציוד שיש ברשותנו במקום נתיחה".

סגן שרת התחבורה, חה"כ אורי מקלב ציין לשבח את מסירותם של אנשי זק"א, אומר: "במהלך השנה כולה מגיעים לשולחני פניות רבות בנושא כבוד המת. אני בקשר רציף עם אנשי זק"א שזמינים לנושאים האלה 24 שעות ביממה. ברוב המקרים גם בית המשפט עומד לימינם ומצדד בעמדתם למנוע ניתוחי מתים ואכן מסתפקים בבדיקה חיצונית. אנשי זק"א מהמחלקה לרפואה משפטית למען כבוד המת הם מומחים ומסורים ואנו חייבים להם המון הכרת הטוב".

במהלך הכינוס עלו לסדר היום מספר נושאים חשובים בנושא השמירה על כבוד המת. הרבנים שנכחו במקום שיבחו את העבודה המסורה והעמידה לצד כללי ההלכה הקפדניים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *