מרן הגרי"ג אדלשטיין הורה לאברכים ולבחורים להשתתף בהלוויה

ברחבי העיר בני ברק הוכרז על ביטול מלאכה לקראת ההלוויה שתתקיים בשעה 13:00 מכולל 'תורת חיים' בעיר

מרן ראש הישיבה הגאון הרב גרשון אדלשטיין הורה לכל תלמידי הישיבות והכוללים בבני ברק לצאת ולהשתתף במסע הלווית מרן הגאון הרב שמעון בעדני זצוק"ל. כמו כן הוכרז ברחבי העיר על ביטול מלאכה לקראת מסע ההלוויה.

הרב הראשי לישראל הגאון רבי יצחק יוסף ספד: "שמעתי בצער רב על הסתלקותו לבית עולמים של זקן הדור, שריד אחרון לדור דעה, גדול ההנהגה והענווה תלמיד חכם, חריף ובקי בכל חדרי תורה הגאון רבי שמעון בעדני זצ״ל. לצד ענוותנותו, זכה הגאון זצ״ל ופעל ללא חת עשרות בשנים להעמדת יהדות ספרד על תילה והחזרת עטרה ליושנה, איבדה ירושלים כלי חמדתה. דלתו פתוחה לכולם, העמיד תלמידים הרבה והנחיל דרך לאלפים ורבבות במתן עצה תושייה ודרך הנהגה, חובה על כל אחד ואחד לבטל מלימודו ולעסוק בכבודו של זקן הדור שנסתלק מאיתנו, ובילע המוות לנצח ומחה ה׳ דמעה מעל כל פנים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ספד: "בלב דואב קיבלתי את הבשורה המרה על פטירתו של הרב שמעון בעדני זצ"ל – תלמיד חכם עצום ומנהיג רוחני של רבבות בית ישראל. הרב בעדני, ששימש כנשיא מועצת חכמי התורה של הציבור הספרדי בארץ ובעולם, התאפיין כל ימיו בתכונת ההתמדה. מגיל צעיר הוא שקד על תלמודו, נתן שיעורים, הוביל ישיבות ושאף להחזיר את עטרת יהדות ספרד לתפארתה. תרומתו לפריחת עולם התורה בדורנו בולטת וחשובה".

"לא תהילה חיפש הרב בעדני, וגם לא את אור הזרקורים. הוא הפיץ תורה ברבים בשקידה כבירה ובענווה מופלגת. מביתו החם בבני ברק הוא יצא מדי יום לישיבת 'תורה וחיים', שאת רבניה ותלמידיה טיפח באדיקות. אהבת ישראל שפיעמה ברב בעדני תוסיף לשרות בתוכנו. אני מוסר את תנחומיי העמוקים למשפחתו ולכל מוקיריו. יהי זכרו ברוך".

מקורבו של הרב, השר אריה דרעי: "חשך עולם בעדנו. שבור וכואב מהסתלקותו בסערה של זקן מועצת חכמי התורה, מורי ורבי, פאר הדור והדרו, גאון הענווה והיראה הגאון רבי שמעון בעדני זצוק"ל, מקים עולה של תורה בארץ ובתפוצות, ממייסדי תנועת ש"ס אשר פעל למענה במסירות נפש מופלאה. אוי לה לספינה שאבד קברניטה".

שר ירושלים ומסורת ישראל ח"כ מאיר פרוש: "ברוך דיין האמת. יחד עם כל בית ישראל אני מביע צער רב על הסתלקותו לשמי מעלה של מרן הגאון רבי שמעון בעדני זצוק"ל, מענקי הדור, גדול מעתיקי המסורת השורשית. מרן הרב זצוק"ל, למרות צניעותו המופלגת זכה והיה מורה דרך לרבבות וסמל למסירות נפש למען לימוד התורה, גם בתקופת חולשתו נשא את עול ההנהגה ודאג לכלל עם ישראל. בִּלַּע הַמָּוֶת לָנֶצַח וּמָחָה ה' דִּמְעָה מֵעַל כָּל פָּנִים".

שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, יו"ר יהדות התורה והשבת: ״העולם היהודי אבל ושבור. זקן מועצת חכמי התורה, הסתלקותו של מרן הגר״ש בעדני זצוק״ל היא אבידה אדירה של שריד לדור דעה. עמד כחומה בצורה אל מול המבקשים לפרוץ פרצות בקדושת השבת, הרביץ תורה לעדרים עשרות בשנים. כל הליכתו בצניעות וענווה שאין להן אח ורע״.

סגן השר משה אבוטבול: "אבי אבי רכב ישראל ופרשיו, ‏נפלה עטרת ראשנו ותפארתנו, ‏נצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון ה׳, ‏מורנו ורבנו פאר הדור והדרו הגאון הגדול מרן הרב שמעון בעדני זצוקללה״ה ‏זקן מועצת חכמי התורה. ‏כבה נר המערבי ושר גדול נפל בישראל ‏וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה׳".

שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, יצחק וסרלאוף: "ברוך דיין האמת. קיבלתי בצער רב את הבשורה הקשה על פטירתו של זקן חברי מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני זצ"ל. בעצה ותבונה מתוך ענווה ודרך ארץ הדריך ולימד תלמידים לתפארת בדרך התורה והיראה בדרכי נועם ואחדות עם ישראל. ת.נ.צ.ב.ה".

שר האוצר ח״כ בצלאל סמוטריץ׳: "״וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה׳״. מבכה יחד עם כל בית ישראל את עלייתו השמימה של הרב בעדני זצ״ל. כמה תורה, כמה יראת שמים עם ישראל איבד רק בשנה האחרונה. תנחומים מעומקא דליבא למשפחתו, לתלמידיו ולמשפחת ש״ס האבלה".

השר למורשת הרב עמיחי אליהו: "'ניצחו אראלים את המצוקים' קיבלתי בדקות האחרונות את הבשורה הקשה על פטירתו של זקן חברי מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני זצ"ל. הרב היה גאון בתורה ובמידות, מנהיג משכמו ומעלה, העמיד תלמידים רבים והיה מגדלור תורני לצד ענווה ודרך ארץ. חבל על דאבדין ולא משתכחין".

השר חיים ביטון: "ניצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון הקודש. בלב נשבר ונדכה אנו מבכים מרה את הסתלקותו של מרן מופת הדור והדרו הגאון הגדול עטרת ראשנו, עמוד האש לפני המחנה, שריד לדור דעה, זקן מועצת חכמי התורה מרן פאר הדור, הגאון האדיר הרב שמעון בעדני זצוקלה"ה. מרן היה גאון בתורה וכביר במעש, מידת הענווה הייתה נר לרגליו, הקים עולה של תורה ופעל כל חייו למען חינוכם של ילדי ישראל בדרך ה'".

יו"ר סיעת עוצמה יהודית ח"כ יצחק קרויזר: "'ניצחו אראלים את המצוקים' קיבלת בדקות האחרונות את הבשורה הקשה על פטירתו של זקן חברי מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני זצ"ל. הרב היה עמוד תווך גאון בתורה ובהלכה חיבר חיבורים וחידושי תורה העמיד תלמידים הרבה והיה מגדלור לתורה לצד ענווה ודרך ארץ. חבל על דאבדין ולא משתכחין".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *