מתקדמים לחתימה עם הציונות הדתית, קשיים במו"מ עם יהדוה"ת

לפי גורמים בכירים במפלגה החרדית, לא ייחתם הסכם עד שלא יימסר לידי יהדות התורה המשרד לשוויון חברתי שמיועד לח"כ אורי מקלב שיכהן בו כסגן שר במעמד שר

כבר מתחילת הלילה נפגשים נציגי הליכוד והציונות הדתית, ועל פי ההערכה בליכוד דווקא מפלגתו של בצלאל סמוטריץ' – שנראתה כאגוז הקשה ביותר לפיצוח – היא הקרובה ביותר לחתימה על הסכם קואליציוני.

ייתכן שלסיכום עם סמוטריץ' והציונות הדתית יגיע הליכוד הלילה או הבוקר, ואז תפנה מי שתהיה מפלגת השלטון אל פתרון הנושאים במחלוקת עם יהדות התורה ועם ש"ס. במפלגתו של בנימין נתניהו בוחנים אפשרות לבקש את הארכת המנדט מהנשיא משום שייתכן שעד המועד הנוכחי, 10 בדצמבר, לא תסתיים מלאכת הרכבת הממשלה.

ההערכה היא שאם נתניהו יבקש הארכה נוספת, הנשיא יצחק הרצוג ייעתר לבקשתו, כפי שאירע במקרים קודמים.

לאורך היום אספו בליכוד חתימות להגשת הבקשה להחלפת יו"ר הכנסת מיקי לוי ומבקשים להגיש את הבקשה עד הערב לכל המאוחר.

הבעיה היחידה שמעכבת את התוכנית היא העובדה שביהדות התורה אספו חתימות לבקשת הליכוד, אולם אותן חתימות טרם נמסרו לליכוד – ככל הנראה כחלק מהמחלוקות הקיימות במשא ומתן והתחושה שנוצרה ביהדות התורה לפיה בליכוד מפגינים כלפיהם זלזול, הן בנוגע לתפקידים המיועדים להם והן בנוגע לדרישותיהם האחרות.

כרגע, אומרים גורמים בכירים במפלגה החרדית, לא ייחתם הסכם עד שלא יימסר לידי יהדות התורה המשרד לשוויון חברתי שמיועד לח"כ אורי מקלב שיכהן בו כסגן שר במעמד שר, ובנוסף עד שתתמלא דרישתם להשוות את תנאי המורים והצוותים החינוכיים בחינוך החרדי לאלה הנהוגים במערכת החינוך.

העיתונאי עמיאל ירחי מדווח כי: נתניהו מנסה לפייס את יהדות התורה, הערב הוא נפגש עם ח״כ יעקב אשר למעלה משעה.

בתוך כך, בליכוד נערכים להעביר שורת חוקים שיסדירו את סמכויותיו של איתמר בן גביר במשרד לביטחון לאומי, עוד לפני השבעת הממשלה וכחלק מההסכמים הקואליציוניים. לפי אחד מהם, נכתב בהסכם, "היחס בין מפכ"ל המשטרה לשר לביטחון לאומי יהיה כיחס בין הרמטכ"ל לשר הביטחון".

בליכוד מעריכים שלא יצליחו להשביע ממשלה עד תום המועד של המנדט הנוכחי בעוד 12 ימים ונערכים לבקש מהנשיא הארכת מנדט.

ח״כ דני דנון אמר לגלסנר ב׳קול ברמה׳: ״הציפיות להקים ממשלה בתוך שבועיים היו מוגזמות, דבר שהביא את סיעות הגוש לבוא עם תיאבון מוגבר ובקשות גדולות. הליכוד עושה הכל כדי שכל השותפות שלנו יהיו בסוף מרוצות״.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *