נקודות תעבורה יימחקו תוך שנה. עבירות קלות יהפכו לעבירות מנהליות

החוק שיעשה סדר בעבירות התנועה מתקדם להצבעה שנייה ושלישית ובמסגרתו יתאפשר להקים בית דין מנהלי לעבירות תעבורה

ועדת הכלכלה של הכנסת המשיכה להכין לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק הממשלתית בנושא עבירות תנועה. החוק החדש נועד לשנות את ההתייחסות לעבירות תנועה ולהפוך חלק מעבירות התעבורה שמוגדרות היום כעבירות קנס ו"ברירת משפט" ונחשבות פליליות, ל"הפרות תעבורה" שיטופלו במישור המנהלי. עוד מבקש החוק להסמיך את שר המשפטים להקים בית דין מנהלי לתעבורה.

נציגת משרד המשפטים אמרה בדיון כי בעקבות ההערות של חברי הוועדה ונציגי הציבור בישיבות הקודמות התקיימו מספר ישיבות פנימיות של נציגי הממשלה והוצעו תיקונים בין היתר בשיטת הניקוד. נציגת משרד התחבורה ציינה כי חלק גדול מהעבירות שהחוק יחול עליהן הן עבירות שאין עליהן ניקוד, והעבירות שיש עליהן ניקוד הן מהרף הנמוך של עד שש נקודות. היא הסבירה שכיום נצברות הנקודות למשך שנתיים, ורק בסופן נמחקות. וכעת ההצעה היא שנקודות על עבירות קלות, שבצידן עד שש נקודות, ימחקו לאחר שנה בלבד. זאת בתנאי שלא נעשו על־ידי הנהג עבירות נוספות. בנוסף, מי שיקבל קנסות על מספר עבירות יחד, כמו נסיעה בשול ונסיעה ללא חגורה, יקבל נקודות רק על העבירה החמורה מביניהן, ולא עבור כל עבירה בנפרד כפי שקיים כיום.

נהגים שנחשפו להצעת החוק בגרסתה הקודמת אומרים שהבעיה היחידה בגישה הזאת היא שאין מעורבות של שופט. במילים אחרות, השוטר הוא גם השופט, גם התובע וגם מי שמבצע את גזר הדין והוא אפילו לא כפוף לדיני הראיות שנדרשות במשפט הפלילי. "חייבים לתת לנהגים אפשרות לערער על החלטות השוטרים בפני סמכות גבוהה יותר", אמר אחד הנהגים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *