נשיא ארגנטינה חווייאר מיליי, נפגש עם רוה"מ נתניהו בארבע עיניים

מיליי הבהיר שוב ושוב כי יעביר את שגרירות ארצו לירושלים, יכריז על חמאס כארגון טרור ויעביר בפרלמנט חוק בדרישה לשחרור החטופים

נשיא ארגנטינה חאבייר מיליי שהגיע אתמול (שלישי) לביקור בישראל, מיהר לבקר לפני הכל בכותל המערבי. עוד ברדתו מהמטוס הודיע כי יעביר את שגרירות ארצו לירושלים. צעד עליו הכריז במהלך מערכת הבחירות לפני מספר חודשים ולאחר שזכה בבחירות.

היום (רביעי) נפגש מיילי עם ראש הממשלה נתניהו בארבע עיניים. בפגישתם הודיע הנשיא על כוונתו להכריז על חמאס כארגון טרור, רה"מ נתניהו ברך על־כך. לאחר מכן, התקיימה פגישה מורחבת במהלכה הודה נתניהו למיליי על החלטתו להכריז על חמאס כארגון טרור, ועל תמיכתו הבלתי מסויגת בזכותה של ישראל להגן על עצמה. בנוסף, סיכמו השניים על יציאתן של משלחות עסקים משותפות בתחומים שונים בין המדינות.

בסיום הפגישה אמר ראש הממשלה: "יש לי העונג לקבל אותך הנשיא מיליי ואת הפמליה שלך לישראל. אתה חבר גדול של המדינה היהודית. אנו שמחים מאוד על החלטתך להכיר בירושלים כבירתה של ישראל ולהעביר את נציגותך הדיפלומטית לשם ואת השגרירות. הייתה לנו עכשיו שיחה בנושא שווקים חופשיים. זה דבר ששנינו תומכים בו, אתה מוביל זאת בארגנטינה ואנחנו הובלנו זאת בישראל. נוכל לעשות הרבה יותר דברים יחד. אנו שותפים לרצון לשגשוג, ביטחון ושלום. אנחנו יודעים שהאתגר הגדול ביותר לשלום באזורנו, אבל גם באזורך, הוא איראן. אנו מעריכים את שיתוף הפעולה בינינו בתחומים של ביטחון ודיפלומטיה".

חלק מיועציו של מיילי הם יהודים שומרי תורה ומצוות שמקפידים על תפילה במניין מידי יום. בפמלייתו בלטה מאוד נוכחותם של יהודים חרדיים משלוחי חב"ד בארגנטינה שנמנים על חוג ידידיו של הנשיא החדש. אמש נפגש מיילי עם הנשיא יצחק הרצוג במעונו שבירושלים. מיילי אמר לנשיא כי בכוונתו להעביר הצעת חוק בפרלמנט הארגנטינאי בדרישה לשחרור החטופים

מפגש נשיאים. הרצוג ומיילי צילום: חיים צח, לע"מ.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *