נתניהו בישיבת הסיעה: "המלאכה לא פשוטה"

ראש הממשלה נתניהו התייחס להרכבת הממשלה בחלק הסגור של סיעת הליכוד ומר כי: "המלאכה לא פשוטה אבל לא בלתי אפשרית. המטרה בהישג יד. אני מעריך שנוכל לעשות את זה.", אמר ראש הממשלה

ראש הממשלה נתניהו התייחס להרכבת הממשלה בחלק הסגור של סיעת הליכוד ומר כי: "המלאכה לא פשוטה אבל לא בלתי אפשרית. המטרה בהישג יד. אני מעריך שנוכל לעשות את זה.", אמר ראש הממשלה.

בפתח דבריו אמר נתניהו: "אזרחי ישראל, היום הטיל עליי את נשיא המדינה את מלאכת הרכבת הממשלה. זה הוטל עליי בזכות למעלה ממיליון מצביעי ליכוד ששוב ביססו את מעמדו של הליכוד כמפלגה הגדולה ביותר בפער עצום מול מפלגה אחרת, ומול מיליון אזרחי נוספים שהצביעו למפלגות אחרות ורצו בבירור שנמשיך להנהיג את ישראל. אעשה יחד איתכם כל מאמץ להצדיק את בחירתכם ולהוציא את ישראל ממעגל של בחירות חמישית. נקים ממשלה חזקה לכל אזרחי ישראל. לא ממשלת שיתוק, אלא ממשלת פעולה. יש להפסיק עם החרמות".

נתניהו הוסיף: "כך עשינו עם תוכנית הסיוע לכל אזרחי ישראל; כך נהגנו בהבטחת הביטחון והשגת השלום עם מדינות ערב ששירתו את כל אזרחי ישראל. מה שמעניין אותי קודם זו השליחות ההיסטורית – הבטחת קיומה ועתידה של מדינת ישראל. הגדרתי לפני רגע את הממשלה שאנחנו מבקשים להקים כממשלת פעולה, אז הנה הפעולות שעלינו לבצע בהקדם האפשרי".

"אני רואה עצמי כראש הממשלה של כולם", אמר נתניהו, "חילונים ודתיים, אנשי ימין ושמאל, בדואים, צ'רקסים, יהודים וערבים. השקענו סכומי עתיק בחברה הערבית וממשלה בראשותי תשלים את המלאכה".

על הסוגיה האיראנית אמר נתניהו. "בערב יום השואה אני חוזר על העיקרון היסודי – תמיד נדאג להגן על עצמנו בכוחות עצמנו מול מבקשי נפשנו", אמר. הוא גם דיבר על "מאבק בהחלטה האבסורדי של בית הדין בהאג להאשים את חיילינו, מפקדינו, בפשעי מלחמה" בהתייחסו להחלטה לפתוח בחקירה על פשעי מלחמה כביכול ברצועת עזה.

במהלך טקס השבעת הכנסת, נעדר נשיא המדינה ריבלין מצילום משותף עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות, יו"ר הכנסת יריב לוין ומנכ"ל הכנסת סמי בקלש. בלשכת הנשיא ריבלין אמרו בתגובה: "לא היינו מראש צריכים להיות שם".

ריבלין אמר: "אני מודע היטב לעמדת רבים בציבור שלפיה על הנשיא להימנע מהטלת תפקיד על מועמד שיש נגדו כתב אישום", אמר, "אלא שעל פי החוק והחלטת בית המשפט העליון, ראש הממשלה יכול להמשיך לשמש בתפקידו גם תחת האישומים"

ח"כ יועז הנדל מתקווה חדשה אמר בראיון לכאן כי: "אפשר להשיג בקלות ממשלת ימין. אבל האופציה היותר סבירה היא הקמת ממשלת אחדות פריטטית של לפיד ובנט. במשך שבועיים עשינו עבודה מאוד קשה כדי שזה יקרה. אבל הם טיפסו על עצים ונתנו המלצות על עצמם ולצערי הצדדים לא הגיעו לשם".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *