סובלים מנסיגת חניכיים? גלו האם חניכיים שנסוגו יכולות לחזור למקומן ללא טיפול

מבין כל הבעיות האפשריות בפה ובשיניים, הבעיה המשמעותית ביותר אשר משפיעה על בריאות הפה היא נסיגת חניכיים, קראו בהרחבה באתר https://www.binat-dental.co.il. יש בעיות כאלה ואחרות שמובילות לנסיגת החניכיים, אבל כשהנסיגה הזאת מתחילה, ואם היא לא נעצרת בזמן, היא הגורם רב המשמעות ביותר בדרך לבעיות שיניים, ובהמשך גם לנפילה של שיניים או לעקירה שלהן. מהם הגורמים לנסיגת חניכיים? איך ניתן לטפל בנסיגת חניכיים? האם חניכיים שנסוגו יכולות לחזור למקומן ללא טיפול? קריאת השורות להלן עשויה בהחלט למנוע כאבי שיניים מיותרים.

מהם הגורמים המשמעותיים ביותר לנסיגת חניכיים

הגורם המשמעותי ביותר לנסיגת חניכיים הוא הצטברות של פלאק על הגבול שבין השיניים לבין החניכיים. הפלאק הוא חומר לבן, המצטבר רבדים על גבי רבדים מתחת לשיניים ובגבול בינן לבין החניכיים. אם החומר הזה מתקשה, גם צחצוח שיניים יסודי לא יכול לטפל בו ויש צורך בפעולה מקצועית של שיננית על מנת להסיר את האבנית. העדר טיפול או טיפול לקוי, פוגעים בחניכים וגורמים לדלקת חניכים. בהמשך מתחילים נסיגת חניכיים או כיסים בחניכיים. טיפול יסודי של שיננית עשוי לעצור את הנסיגה, אבל הטיפול בה הוא דבר אחר.

איך ניתן למתן נסיגת חניכיים ולטפל בה

הטיפול בחניכיים מחולק למעשה לשני שלבים, שכל אחד מיושם בזמנו. בשלב הראשון הטיפול הוא בעיקר מונע, והמטרה שלו לשמר את בריאות הפה. בשלב הבא, המטרה של הטיפול היא לנסות ולשפר את האחיזה של השיניים ולמנוע את הנשירה שלהן. זאת, כמובן, בתאי שלא התפתחה בהן עששת. להלן שלבי הטיפול המונע:

  • צחצוח שיניים נכון: בדרך כלל, הכל מתחיל בצחצוח שיניים גרוע. חשוב להדגיש שגם כשהצחצוח טוב, עדיין מצטבר פלאק במקומות שתוארו לעיל, אבל ההצטברות היא איטית. צחצוח גרוע של שיניים מזרז את התופעה. ביקור אצל שיננית עשוי להציף את הבעיה, והשיננית תסביר איך לצחצח שיניים נכון. אמצעים מתקדמים כמו למשל מברשת שיניים חשמלית, עשויים לשפר את המצב.
  • ניקוי אבנית וטיפול בחניכיים: אם מוסיפים לצחצוח השיניים הקבוע והנכון טיפול באבנית ובחניכיים, הדבר ימנע או יעכב את נסיגת החניכיים לתקופה ארוכה. ככל שהטיפול יתבצע בזמן, התקדמות הדלקת בפה עשויה להיעצר, המצב אפילו עשוי להשתפר. בשלב הזה, אם נסיגת החניכיים טרם החלה או אם היא השלבים הראשונים שלה, אפשר לעצור ואפילו לשפר מעט את המצב.

הצטברות אבנית מאפשרת לחיידקים להרוס במהירות גדולה יחסית את החניכיים, ולחדור אל עצם הלסת. בתחילה השיניים מתחילות להתנדנד, ובהמשך הן פשוט נושרות.

האם חניכיים שנסוגו יכולות לחזור למקומן ללא טיפול

התשובה לשאלה הזאת היא בדרך כלל לא משמחת. חניכיים שכבר החלו בנסיגה לא יחזרו למצבן הקודם ללא טיפולים שנועדו לכך. עם הטיפולים כאמור ניתן למנות השתלת חניכיים, וכן טיפולים נוספים שנועדו לעכב את הנסיגה, ובשלב הבא לאפשר חזרה הדרגתית של החניכיים למצב סביר. עם זאת, משמתחילה נסיגת חניכיים אין לרופא ולשיננית אלא לנסות להאט את הנסיגה.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *