עליית מחירים נוספת: תנובה מעלה מחירים על המוצרים הלא מפוקחים

מוצרי החלב ותחליפי החלב יעלו ב-4.7% • בין המוצרים שיעלו: גבינות מלוחות, גבינות צהובות במדף, חמאה, גבינות מיוחדות, מעדנים, משקאות חלב וחלק מהיוגורטים • בשופרסל קיבלו את המחירון והם מצידם לא מאשרים אותו "העלאת מחירים לצרכן הישראלי אינה באה בחשבון בעת הזו

תנובה הודיעה היום ללקוחותיה על עדכון מחיר מוצרי החלב הלא מפוקחים ותחליפי החלב בשיעור של 4.7%. בתנובה מסבירים כי עדכון המחירים נובע, בין היתר מהעלייה החדה במחיר החלב הגולמי שעלה מאז 2019 ב-24%, שמשמעותם תוספת של כ-400 מיליון שקל בעלויות לתנובה.

עדכון המחירים יכנס לתוקף בשבוע הבא. מתנובה נמסר כי "כל המחירים לצרכן נקבעים על ידי הקמעונאים על פי שיקול דעתם, וללא התערבות תנובה״.לטענת החברה מדובר בעליה מידתית, ויחד עם זאת, תנובה החליטה לא להעלות מחירים ללקוחות בשוק הקמעונאי והמוסדי במספר מוצרים בהם: כל מוצרי יוגורט תנובה טבעי BIO, כל מוצרי הקוטג', חלב דל לקטוז 2% שומן, חלב נטול לקטוז 3% שומן וכד יוגורט תנובה 4% שומן 3 ליטר".

בין מוצרי החלב הלא מפוקחים שמחירם לקמעונאים ובשוק המוסדי יתעדכן: גבינות מלוחות, גבינות צהובות במדף, חמאה, גבינות מיוחדות, מעדנים, משקאות חלב וחלק מהיוגורטים. בין מוצרי תחליפי החלב שמחירם לקמעונאים ובשוק המוסדי יתעדכן: חלק ממשקאות הסויה, משקאות שיבולת שועל, מוצרי טופו, תחליפי גבינות, תחליפי יוגורטים ומעדנים.

עוד נמסר מתנובה כי ״תנובה לא העלתה את מחירי המוצרים הלא מפוקחים משנת 2018, למרות שמאז 2019 עלה מחיר החלב הגולמי כאמור בכ-49 אגורות לליטר, שמשמעותן תוספת של כ-400 מיליון שקל לעלויות הישירות של תנובה. בנוסף, בשנתיים האחרונות, חלה עליה של תשומות רבות בארץ ובעולם: אנרגיה, מים, ארנונה, מחירי הסחורות בהם מחירי פולי הסויה שעלו ב-46%, ומחירי השיבולת שועל עלו ב-43%, חומרי אריזה ועוד".

מדובר כעת בעליית מחירים של המחלבה הגדולה בישראל. גורמים בענף אומרים: "מעניין מה שופרסל תעשה כעת, שופרסל חזקה על חלשים. כאשר מדובר ביוניליוור, שאפשר למצוא לה תחליפים, זה סיפור אחר. כעת מדובר בעליית מחירים של תנובה, שהיא המחלבה הגדולה בארץ וזאת לאחר שהיא אינה מספקת את מוצרי טרה״ב שופרסל קיבלו את המחירון והם מצידם לא מאשרים אותו".

בינתיים אין עוד איום של אי אספקה מצד תנובה. משופרסל נמסר כי: "כפי ששופרסל הבהירה בשבועות האחרונים באופן ברור, העלאת מחירים לצרכן הישראלי אינה באה בחשבון בעת הזו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *