פיקוד העורף הורה לבטל את אירוע הילולת משה רבנו ע"ה בציון רשב"י

עקב הסיכון הביטחוני והעדר מיגון ראוי, הורה אלוף פיקוד העורף לבטל את אירוע ההילולא שהיה אמור להתקיים הערב במירון

אתמול בלילה חוסל מפקד מרכזי בכוח רדואן, עלי מחמד אלדבס, יחד עם סגנו, חסן איברהים עיסא. אלדבס היה מבין מתכנני הפיגוע בצומת מגידו שהתרחש לפני קצת פחות משנה. הוא הוביל, תכנן והוציא לפועל פעילויות טרור רבות כנגד מדינת ישראל, בפרט במהלך המלחמה הנוכחית.

החיסול נעשה באמצעות תקיפת מטוס קרב של צה"ל במבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה בנבטיה. בנוסף, דובר צה"ל מדווח כי בשעות האחרונות, תקפו מטוסי קרב של צה"ל מבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאלל-ה במרחב בליידא. בנוסף, הותקף מבנה צבאי נוסף של הארגון במרחב מרון א-ראס.

בתוך כך ובעקבות המצב המתוח בגבול הצפון והתקפות הטילים על צפת ומירון אתמול, הודיע מפקד פיקוד העורף, האלוף רפי מילוא, כי תבוטל הילולת משה רבנו ע"ה שהייתה אמורה להתקיים הערב בציון הרשב"י במירון. במכתב ששלח למשטרת ישראל, נכתב: "לאחר בחינת המידע הנוגע לאירוע, ובין היתר מספרם הרב של האנשים האמורים להשתתף בו, מיקומו במרחב, הסיכון הביטחוני המשמעותי הנשקף לאוכלוסייה האזרחית במקום שבו צפוי להתקיים האירוע, היעדר מענה מיגון תקני במרחב והמרחק הקצר מדרום לבנון – מצאתי כי קיום האירוע עלול להביא לפגיעה בחיי אדם, ועל כן הוריתי על ביטולו, בהתאם לסמכויות המוענקות לי לפי חוק הג"א (הגנה אזרחית)".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *