קשרי משקיעים – מדוע חשוב להשקיע בכך

 

חברות ציבוריות, כאלה שנסחרות בבורסה, חייבות דין וחשבון לציבור המשקיעים, למי שרכש את מניות החברה והחליט בכך להשקיע בה. כפי שנבחרי ציבור חייבים דין וחשבון לבוחרים שלהם, שהחליטו ל"השקיע" בהם ולבחור אותם, כך חברות ציבוריות צריכות לספק דין וחשבות למשקיעים שהחליטו להשקיע את מיטב כספם דווקא בחברה ולא במקום אחר.

לא רק שהחברות צריכות לעשות את זה אלא הן גם מחויבות לנהוג כך, ולכן עליהן לשכור גורם מקצועי שיתמחה בתחום של קשרי משקיעים . זה יכול להיות גורם אחד ספציפי וזו יכולה להיות מחלקה שלמה עם מגוון עובדים שיעסקו אך ורק בכך. זה כמובן, בנוסף לקשרים שראשי החברה צריכים לשמור עם המשקיעים באופן כזה או אחר.

הרעיון של קשרי משקיעים בחברה ציבורית הוא מאוד פשוט. משקיע שם את הכסף שלו בחברה, אז הוא צריך לקבל תמונת מצב על פעילות החברה, מאזנים, רווחים, הכנסות והוצאות, מינויים ועוד. אחרת הוא יעדיף לקחת את הכסף שלו ולהשקיע אותו במקום אחר. אם החברה תספק מידע לא אמין, היא בעצם הונתה את המשקיעים. דבר זה קורה, לצערנו, לא מעט, והרבה פעמים זה מתגלה אך באיחור, אחרי שהמשקיעים כבר איבדו את כספם.

איך קשרי משקיעים יכולים לעזור לחברה

בשביל להבין את החשיבות והמשמעות של קשרי משקיעים עבור חברה ציבורית, חברה שנסחרת בבורסה, צריך להסתכל על הנושא מכמה זווית.

זווית ראשונה היא של המשקיעים בחברה או משקיעים פוטנציאליים. אחד הכלים החשובים ביותר להשקעות היא שקיפות. חברה שאיננה פועלת בשקיפות מלאה מול המשקיעים, לא תוכל להשאיר אותם אצלה ולא תוכל למשוך אליה משקיעים נוספים, חדשים. אף משקיע לא יהיה מוכן להשקיע את כספו במקום שלא מדווח לו את כל האמת ורק את האמת.

זווית שנייה היא של החברה. חברה שיש לה איש קשרי משקיעים משמעותי, יכולה לסמוך על כך שהמשקיעים שלה תמיד יקבלו עדכונים ומידע, כפי שהחוק מחייב. מעבר לכך שהחוק דורש ממנה לעשות זאת, הקשר עם המשקיעים יהיה טוב יותר אם הוא יתבצע על בסיס אמון ובשקיפות. המשקיעים יהיו מוכנים גם לקחת סיכונים גבוהים יותר אם הם ידעו שהחברה מספקת להם מידע אמין כל הזמן.

זווית נוספת היא דרך התנהלות החברה. ברגע שהיא יודעת שהכל שקוף ועומד למבחן של המשקיעים והשוק, אזי שהמנהלים, העובדים, ירצו לבצע את עבודתם בצורה הרבה יותר טובה ומקצועית.

אחד הגורמים שיכול לעזור למשקיעים וכן לחברה להתנהל נכון הוא יועץ מס לעצמאיים המספק שירותים רלוונטיים בנושא. הוא יכול לעזור למשקיעים להבין טוב יותר את דרך ההתנהלות של החברה ובעיקר לפתור בעיות שונות שעלולות לצוץ מול רשויות המס. כך המשקיעים יתנהלו בצורה הרבה יותר מסודרת ויוכלו ליהנות מההשקעות שלהם בחברה בהיבטים פיננסיים ובהיבטים של מיסוי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *