רבבות ליוו את הרב אורי זוהר זצ"ל: "למדת זוהר ואז הקב"ה חיבק אותך חיבוק גדול"

רבבות הגיעו לביתו של הרב אורי זוהר זצ"ל ברחוב זיכרון יעקב בירושלים כדי ללוותו אותו בדרכו האחרונה אל בית העלמין בגבעת שאול. תיעוד

רבבות הגיעו לביתו של הרב אורי זוהר זצ"ל ברחוב זיכרון יעקב בירושלים כדי ללוותו אותו בדרכו האחרונה אל בית העלמין בגבעת שאול.

בנו, הרב אפרים זוהר: "בלילה למדת עם החברותא כמו בכל הלילות ב-50 שנה האחרונות. בשלוש וחצי למדת זוהר והלכת להתכונן לתפילה. הלכת להתפלל לפני השם ופגשת אותו – והוא חיבק אותך חיבוק גדול".

הבן, הרב איתמר זוהר, ספד לאביו: "לא עבדת אצל אף אחד ולא ניתן היה לקנות אותך בשום סכום כי סכום לא היה בעינך שווה. לא עשית חשבון לכלום היינו מדברים רק על רצון השם, על זה היינו צורחים וצועקים. הלכת אחריי למקומות לא הגיוניים – כי הבנת שזה מה שהשם רוצה". הבן בצלאל אמר בבכי: "אנחנו לא נפרדים ממך אנחנו נשתדל להחיות אותך. כל מעשה טוב כל תורה כל תפילה כל מה שיש לנו זה אתה – היית העוגן שלי אבא".

הבן דוד זוהר: "לידו אסור היה להגיד מילה רעה על אף יהודי. אהב את כל עם ישראל, גם את האנשים שהכיר פעם וגם האנשים שהכיר היום". במהלך ההספדים הושמעה הקלטה עם קולו של הרב גרשון אדלשטיין, מנהיג הציבור הליטאי ונשיא מועצת גדולי התורה שספד לזוהר: "יש לו זכויות עצומות, השקיע הרבה להחזיר בתשובה. הרבה חזרו בתשובה והתחזקו במעשים טובים בהשפעתו. כל הזכויות של אלו – שייכות לו".

בן נוסף של זוהר, הרב שלום זוהר, אמר כי "אני לא יכול לעשות אפילו חצי ממה שהוא עשה, לא בתורה, לא בעבודת השם, לא בגמילות חסדים אני רק יכול ללמוד את העקרון". לדברי הבן, אביו עבד במשך כל חייו על תיקון עצמי, וכדוגמה סיפר כיצד השתדל להימנע מצעקות: "היה לו קשה לדבר בשקט. התווכחנו ובמשפחה שמתווכחים ומדברים הרבה מתלהטים הרוחות וצועקים. ואמא שתהיה בריאה אומרת לאבא: 'אל תצעק'. אומר 'גם הם צועקים, למה להם את לא אומרת?'. היא אמרה 'כי הם לא משלמים 500 שקל כל פעם שהם צועקים'.

הרב איתמר זוהר, ספד אף הוא לאביו בבכי. "אבא, אבא שלי, אני מהבוקר מנסה לעשות את מה שלימדת אותנו כל החיים – זה להתרכז, לא לתת לרגע, לרגעים קריטיים לברוח, להתגלץ'. אמרת לנו, 'לפספס את הפואנטה זה קל'. מהבוקר אני מנסה להתרכז ולא מצליח. לא מצליח. הגעת למקום שהיית עסוק בו כל החיים – לא עשית שום דבר שלא היה מכוון מטרה לרגע הזה, לעכשיו". הוא הוסיף בהתיחסות לחזרתו לתשובה של אביו כי הוא זוהר "גילה את השטות הזאת שנקראת כל דבר שיש לו עובי, כל דבר שהוא גשמי. אני לא יכול לתאר. הטלפונים שלו לשרים וראשי ממשלה כשהוא היה צריך לדבר, הכל היה כזה פשוט, ולא, אתה לא עבדת אצל אף אחד, לא היה אפשר לקנות אותך בשום סכום, כי שום סכום לא היה בעיניך שווה. לא עשית חשבון לכלום".

בן נוסף, הרב אהרון זוהר, אמר: "אנחנו באמת נשארנו לבד, בבקשה ממך, כל פעם היית מחזק אותנו, כשצריך לא לתת מנוחה לקבה, להתפלל על הגאולה, אנא ממך תתפלל על הגאולה. דבר על תחיית המתים. חיית את זה , אמרת הנה זה הולך לקרות. תתפלל על אמא, שהייתה כל כך נאמנה לך, שעליה נאמר ששלך ושלנו שלה. הדוש ברוך הוא ימחה דמעה מעל כל פנים, אמן".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *