שלושה־עשר מפעלים זכו בסיוע ממשלתי לחיבורם למערכת הגז הטבעי

המימון נועד לעודד את התעשייה לעבור לגז טבעי ולצמצם את השימוש בדלקים מזהמים דוגמת סולר, מזוט וגפ"מ

צעד נוסף בדרך להסבת התעשייה בישראל לשימוש בדלקים לא מזהמים. רשות הגז הטבעי במשרד האנרגיה והתשתיות והרשות להשקעות ולפיתוח התעשייה והכלכלה במשרד הכלכלה והתעשייה, פרסמו השבוע את רשימת הזוכים לסיוע במימון עלויות החיבור למערכת חלוקת הגז הטבעי ובעלויות הסבת מערכות פנימיות של לשימוש בגז טבעי.

שלושה־עשר מפעלים יקבלו מענקים בגובה של כ־13 מיליון שקל. המפעלים יסבו שימוש בכ־9,400 טון מזוט וכ־5,400 טון גפ"מ לטובת המעבר לשימוש בגז טבעי. אחד המפעלים שזכה ממוקם באזור התעשייה שבמישור אדומים, והוא יצרוך CNG.

שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן (הליכוד): "חיבור מפעלים נוספים לגז טבעי מביא עמו אפשרויות כלכליות רבות לתעשייה, זאת לצד הפחתה בעלויות האנרגיה בצורה מהותית, הוזלת מחירי האנרגיה והגברת התחרותיות. מדובר במהלך שישפר את איכות חייהם של התושבים באזור, שייהנו מאוויר נקי ובריא יותר. בשנים האחרונות הפחתנו את זיהום האוויר במשק האנרגיה בצורה משמעותית, ונמשיך במאמצים שלנו להביא את הגז הטבעי למפעלי התעשייה בכלל ובפריפריה בפרט בכל רחבי הארץ".

המעבר לשימוש בגז הטבעי בתעשייה ובחקלאות מחליף שימוש בדלקים מזהמים כמו מזוט וסולר, ומאפשר את המשך הפחתת זיהום האוויר בצורה משמעותית. במשרדי הכלכלה, האנרגיה והגנת הסביבה מקווים שהמענקים יתרמו להוזלת מחירי האנרגיה, יגיברו את התחרותיות של התעשייה הישראלית, יפחיתו פליטת גזי חממה, ויביאו לשיפור סביבתי ובריאותי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *