גופות על הכבישים: תמונות זוועה מפאתי קייב

המלחמה באוקראינה לאן?

לאחר הנסיגה הרוסית מפאתי קייב, מאיזור בוצ׳ה צפונית מערבית לקייב, יוצאות משם תמונות איומות ונוראות וסרטונים מזוויעים המתעדים פשעים איומים נגד האנושות.

בין השאר יש תיעודים של גופות אזרחים כפותים בידיהם וירויים למוות – גבר בגיל העמידה שרוע סמוך לאופניו.

"גופות עם ידיים קשורות, שנורו בראשן על ידי חיילים רוסים, שוכבות ברחובות בוצ'ה", צייץ יועצו של הנשיא זלנסקי מיכאילו פודוליאק. "האנשים האלה לא היו בצבא, לא היה להם נשק, הם לא היוו כל סכנה. כמה עוד מקרים כאלה קורים בדיוק עכשיו בשטחים הכבושים? רוסיה מנהלת מלחמה להשמדת אוקראינה".

>שלום בוגלבסקי תיאר בטוויטר על המראות: "רואים רחובות שלמים זרועים בגופות אזרחים שנורו בראשם, חלקם כפותים. גופות שניסו לשרוף כדי להעלים ראיות. ביניהן 5 נשים ע שכוסו בצמיגים והוצתו. גופת גבר שעונה למוות בתוך בור ביוב. ילדים מתים. זה לא קרה תוך כדי לחימה אלא בזמן שהצבא הרוסי שהה שם או בזמן שנסוג משם. יש עוד.יש טענות על קבר אחים עם מספר תלת ספרתי של גופות אזרחים. עוד לא ראיתי פוטג'. נטען שהרוסים ניסו לחסל את כל הגברים "בגיל גיוס", 16-60. המון, המון עדויות על אונס והתעללות מינית. המון פוטג' של ביזה שננטשה. החל ממכונות כביסה דרך תכשיטים ואלקטרוניקה ועד צעצועים, קוסמטיקה והלבשה תחתונה וכן טענות על ביזה.
‏לפנות בוקר החלה מתקפת טילים רוסית בעיר הנמל אודסה, שפגעה ככל הנראה במתקני תשתיות, כנראה מיכלי דלק, ועשן שחור מיתמר לגובה רב שם ונראה למרחוק.

למרות הדיווחים על התקדמות במגעים לפגישה עם זלנסקי ופוטין, הנשיא זלנסקי אומר הלילה בנאום שרוסיה ממקדת מאמץ צבאי גדול במזרח אוקראינה ובדרומה, וכי ככל הנראה צפויה שם בימים הקרובים הסלמה. מנגד, הכוחות הרוסים נסוגו ממרכזי ערים באוקראינה וכנראה נערכים לפתיחת חזית במוקדים אחרים.

‏ליטא הודיעה כי החל מה 1 במאי היא תפסיק לחלוטין לייבא גז טבעי מרוסיה, והופכת בכך למדינה האירופית הראשונה שעושה כן. היא תאפשר את המשך העברת גז רוסי העובר בשטחה לכיוון מובלעת קלינינגרד הרוסית, אך כאמור תפסיק לחלוטין לייבא גז טבעי רוסי לשימושה שלה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *