במשרד הבריאות הודפים את הטענות על ניפוח החולים: "כתב ידיעות טעה"

משרד הבריאות מבהיר כי הידיעה שפורסמה הבוקר ב״ידיעות אחרונות״ בה נכתב כי משרד הבריאות ניפח את מספר החולים הקשים מוטעית ואינה משקפת את המציאות.

משרד הבריאות מבהיר כי הידיעה שפורסמה הבוקר ב״ידיעות אחרונות״ בה נכתב כי משרד הבריאות ניפח את מספר החולים הקשים מוטעית ואינה משקפת את המציאות.

בתגובה לפרסום כי בבתי החולים מאושפזים רק 31 חולים ולא 46 כפי שפרסם משרד הבריאות, טוענים במשרד כי כתב העיתון פרסם נתונים שגויים, מבלי לבדוק את הפרטים לעומקם, ובכך הוטעה הציבור.

לאחר בדיקה מקיפה שנעשתה היום על ידי משרד הבריאות עולה כי בבתי החולים בישראל מאושפזים נכון לאתמול (7.7.21) 46 חולים במצב קשה.

ככלל, נתוני החולים מועברים באמצעות מערכת ממוחשבת מבתי החולים למשרד הבריאות, על פי הגדרתם בתיק הרפואי בבתי החולים. הנתונים מועברים שלוש פעמים ביום.

הנתונים האמורים מתוקפים ונבדקים שלוש פעמים ביום, כולל שיח בין מכלול האשפוז שבמשל״ט משרד הבריאות לבין נציגי בתי החולים.

הנתונים שפרסם כתב ״ידיעות אחרונות״ נבדקו פעם נוספת מול כל בתי החולים בישראל בהם מאושפזים חולי קורונה במצב קשה, ונמצא שהם אינם נכונים, בלשון המעטה.

יבמשרד הבריאות טוענים כי "יתכן שכתב ״ידיעות אחרונות״ טעה מאחר שלא בדק לעומק ולא הכיר את העובדה כי מאז פרוץ המגיפה כוללים נתוני משרד הבריאות אודות מספר החולים הקשים, גם חולים שהחלימו נגיפית, הם אינם מדבקים עוד אולם עדיין מוגדרים במצב קשה (ואף מונשמים)."

על מנת להימנע מטעויות דומות, ולשם אמינות הידע המועבר לציבור, מוצע להסתמך על נתונים רשמיים שנבדקו באופן יסודי על ידי משרד הבריאות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *