אלו הפיצוחים שהישראלים לא יוותרו עליהם

סך המכר של הפיצוחים והפירות המיובשים ברשתות השיווק הגיע לכ-12,000 טון בשנת 2018, בערך של כ-600 מיליון ₪

משרד החקלאות: בשנת 2018 סך המכר של הפיצוחים והפירות המיובשים ברשתות השיווק הגיע לכ-12,000 טון, בערך של כ-600 מיליון ₪

לפי נתוני החטיבה למחקר, כלכלה ואסטרטגיה במשרד החקלאות ההוצאה החודשית הממוצעת למשק בית בישראל עבור פירות מיובשים עומדת על כ-60.8 ₪. סך המכר של הפיצוחים והפירות המיובשים ברשתות השיווק הגיע לכ-12,000 טון בשנת 2018, בערך של כ-600 מיליון ₪. הפירות והפיצוחים המובילים לפי נתוני המשרד הם השקדים והתמרים, שעלו באופן עקבי ומשמעותי, ומהווים מרכיבים עיקריים במשפחות הפיצוחים והפירות המיובשים. בשנת 2018 היוו השקדים כ-17% מהערך הכולל של מכירות הפיצוחים, וכ-13% מכמות הפיצוחים השנתית הכוללת שנמכרה ברשתות השיווק. עוד מוצרים שנמכרו בקטגוריה היו אגוזי מלך, גרעיני חמניות, קשיו ואגוזי פקאן. תמרים מהווים כשני שליש מכמות הפירות המיובשים הנמכרת ברשתות השיווק.

בבחינה של הנתונים לאורך השנים, מכירות מוצרי השקדים והתמרים עלו באופן עקבי ומשמעותי ברשתות השיווק. בעשור האחרון הכמות השקדים הנמכרת עלתה בכ-34%, יותר מהגידול באוכלוסיה באותה התקופה (19%). כמות התמרים הנמכרת אף גדלה ביותר מ-300%. מנגד, הכמות הנמכרת של שאר הפיצוחים ירדה ב-3%, והכמות של שער הפירות המיובשים ירדה ב-28%.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.