הראשל"צ: "יש רבנים שכל היום הם עצבניים"

מרן הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א: יש כאלו נקראים רבנים והם כל היום עצבנים

במעמד הקבלת פני רבו בקהילת 'כאייל תערוג' בנשיאות הרב הגאון רבי אייל עמרמי שליט"א, אמר הראשון לציון מרן רבי יצחק יוסף שליט"א, כי יש המתחזים לרבנים ואינם לומדים תורה באמת, ורואים זאת עליהם שבמקום להיות שמחים הם 'עצבנים'. לדברי הראשל"צ הדבר נובע מכך שבמקום לעסוק בתורה הם הולכים משמחה לשמחה מחתונה לשבע ברכות.
"לולי תורתך שעשועי אז אבדתי בעניי. לולי התורה שלנו אדם נכנס לדיכאונות למשברים. אדם שלומד תורה אשריך בעולם הזה וטוב לך בעולם הבא לא רק בעולם הבא מקבל שכר גם בעולם הזה הוא מאושר", אמר הראשון לציון.

מרן הרב יצחק יוסף הציע מבחן לדעת האם רב הוא באמת תלמיד חכם העוסק בתורה, או שהוא רק מתחזה לרב: "אתה רואה רב שעוסק בתורה הוא שמח. אתה רואה כאלו שהם רק נקראים רבנים הם עצבנים. למה לא לומדים תורה והולכים משמחה לשמחה מחתונה לשבע ברכות. רוצים לבחון מי זה רב באמת אם הוא עצוב או שמח. אם הוא עצוב סימן שזה לא רב אם הוא שמח סימן שהוא מתמיד".

מרן ציין את הנהגתו של אביו מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף זיע"א, שכל ימיו היה שמח והולך בשמחת התורה שהייתה מאירת פניו, לאור שקיעתו הגדולה בלימוד התורה הלכה למעשה.
בסיום דבריו שיבח מרן הראשון לציון הרב יצחק יוסף, את מוסדות 'כאייל תערוג' שפורחים ועולים וזוכים להרבות תורה ויראת שמים בשכונת הר חומה. כמו כן ציין את שבחו של נשיא המוסדות הרב אייל עמרמי שליט"א, אשר חולל מהפכה בעולם התשובה בארץ ובעולם בכלל ובירושלים ובשכונת הר חומה בפרט. יהי רצון שיאריך ימים על ממלכתו ויוסיף להרבות תלמידים ומשפחות המתקרבים לדרך התורה והיראה, בירך מרן את הרב עמרמי.

באירוע הקבלת פני רבו נוכחו מאות מתלמידי ושומעו לקחו של נשיא מוסדות 'כאייל תערוג' הרב אייל עמרמי שליט"א שישב לצדו של מרן הראשון לציון. את האירוע כבדו בנוכחותם חבר הכנסת הרב מיכאל מלכיאלי, סגן ראש עיריית ירושלים ומחזיק תיק חינוך חרדי הרב אברהם בצלאל, חבר מועצת עיריית ירושלים הרב צביקה אסולין.

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. בדיוק זה עליו

    למרות שמנהל קול ברמה נפגע היה מוכן להשמיע את השיעור שלו בגלל שעד עכשיו הוא עצבי הוא לא מוכן לזכות את הרבים ולהשמיע את שיעורו

    שמעון |
    הגב
  2. גועל נפש איך אתה מדבר נגד גדול הדור

    גועל נפש איך אתה מדבר נגד גדול הדור

    משה |
    הגב