יו"ר ש"ס הפתיע: "מרן בחיים, אבל אנחנו לא רואים אותו"

מחזה מיוחד על סיפור חייו ופעלו של מרן הראשל"צ הרב עובדיה יוסף זצוק"ל עלה לראשונה בסוף השבוע בלוד, ביוזמת ראש העיר עו"ד יאיר רביבו וצמרת ש"ס. המחזה יוצג בקרוב בערים נוספות ולוד נבחרה לזו שבה יעלה המחזה לראשונה.

 

מחזה מיוחד על סיפור חייו ופעלו של מרן הראשל"צ הרב עובדיה יוסף זצוק"ל עלה לראשונה בסוף השבוע בלוד, ביוזמת ראש העיר עו"ד יאיר רביבו וצמרת ש"ס. המחזה יוצג בקרוב בערים נוספות ולוד נבחרה לזו שבה יעלה המחזה לראשונה.

נציגי ש"ס מכמה וכמה ערים רצו לקבל את זכות הראשונים להעלאת המחזה אולם לוד זכתה בבכורה הודות למאמצים רבים שהשקיע מנהל תחום מגזר חרדי בעירייה הרב בני סיתאלכיל ובגיבוי מחזיק תיק חרדים בעירייה – נציג ש"ס הרב מאיר אסולין המכהן כמשנה לראש העיר.

במחזה שהופק מטעם 'הלל הפקות' של המפיק מאיר טייב ושאת התסריט והבימוי שלו ערך ניר קפטן משתתפים שחקנים מוכרים ומוערכים כמו יעקב כהן שגילם את דמותו של מרן, גולן אזולאי, גיל קפטן, מוריס כהן, בזמר יובל טייב וכן איזו ליבוביץ. המחזה מגלם ומספר את תולדות חייו של מרן מילדותו בירושלים, בחרותו ותקופת נישואיו הראשונים, רבנותו בתל אביב ובקהיר, עלייתו על כס הראשון לציון ופועלו למען עם ישראל בהקמת 'אל המעיין' ואת תנועת ש"ס ועד לרגעיו האחרונים. המחזה כולל גם התייחסות רבה למסירות נפשה של זוגתו הרבנית מרגלית ע"ה עבור לימוד התורה של מרן הרב עובדיה.

ראש העיר עו"ד יאיר רביבו גילה באירוע כי החליט לקרוא לרחוב הראשי בשכונת "נוף איילון" (המוכרת יותר בשמה "אחיסמך") על שמו של מרן זצ"ל.

יו"ר ש"ס ושר הפנים הרב אריה דרעי, שהגיע למקום בשיאו של האירועים הביטחוניים בדרום, אמר: "רבינו עובדיה יוסף לא מת. הוא חי אתנו אבל אנחנו לא זוכים לראות אותו".

לאחר מכן עלה המחזה המיוחד, שאורכו כשעה וחצי. עם סיומו, נעמד מול הקהל השחקן יעקב כהן שגילם כאמור את דמותו של הרב עובדיה והודיע לקהל כי הגלימה ומצטנפת שאותם לבש הם של מרן ומי מהקהל שירצה, יוכל לבוא ולהתברך מהם. גורמים הקשורים למחזה אומרים כי כהן סירב בתחילה ללבוש את בגדיו של מרן אולם משהבין את חשיבות העניין הסכים, לא לפני שהלך לפני כן לטבול במקווה טהרה.

יצוין כי באירוע השתתפו עוד חברי הכנסת הרב משה אבוטבול, הרב ינון אזולאי והרב מיכאל מלכיאלי, מנכ"ל עיריית לוד אהרן אטיאס, מנהל לשכתו ויד ימינו של רה"ע רביבו, מר משה אלדן וכן יו"ר המועצה הדתית עמרם אבגי.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. מכלוף מושך החרדים לתיאטרון כמו המשכילים. אמרתי לכם הוא רשע

    הוא חצבת גם

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב