ישראל מתכוננת: ניסוי מוצלח במערכת חץ 2

"ידעו אויבינו ומבקשי רעתנו כי מדינת ישראל ערוכה נגד כל איום"

משרד הביטחון בשיתוף פעולה עם הסוכנות האמריקנית להגנה מפני טילים, ה-MDA, השלימו בהצלחה אמש (רביעי) ניסוי יירוט של מערכת הנשק "חץ" עם מיירט "חץ 2". הניסוי התקיים במרכז הארץ בהובלת התעשייה האווירית.

משרד הביטחון מסר: "במסגרת הניסוי הוכחה יכולתה המשופרת של מערכת הנשק 'חץ', המצויה כיום בשירות מבצעי בחיל האוויר, להתמודד ביעילות עם איומים קיימים ועתידיים על מדינת ישראל".

את היירוט ביצעו לוחמי מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר, יחד עם מהנדסי התעשיות המפתחות, ובניסוי השתתפו כלל מערכות ההגנה מטילים של ישראל, כחלק מהיערכות המערך המבצעי.

מדובר בניסוי תחום הטיסה של המיירט, בהתאם לתכנון וגרף הניסויים של מנהלת חומה במשרד הביטחון. מטרתו היא לבחון כמה שינויים ושיפורים בדגם זה בפרט, ובמערכת כולה. מדי כמה שנים מתבצעים ניסויים לשדרוג ושיפור מערכת ההגנה האווירית מפני טילים, בהתאם להתפתחות היכולות של מדינות וארגוני אויב.

ראש הממשלה בנימין נתניהו:

״אני מברך את מערכת הביטחון והתעשיות הביטחוניות על עוד ניסוי מוצלח במערכת הנשק "חץ 2". הוכחנו שוב שמדינת ישראל מחזיקה בידיה יכולות הגנה והתקפה מהחזקות והמתקדמות בעולם. אני מבקש להביע הערכה עמוקה לבת בריתנו ארה״ב, על קידום משותף של ביטחוננו. ידעו אויבינו ומבקשי רעתנו כי מדינת ישראל ערוכה נגד כל איום.״

שר הביטחון בני גנץ: "הסיירת הטכנולוגית שלנו מבטיחה שנהיה תמיד צעד אחד לפני אויבינו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *