מנהרה מעזה ו50 מיליארד: תכנית השלום של טראמפ

אתר וינט מפרסם הבוקר את עיקרי תכנית השלום של טראמפ: נשיא ארצות הברית יאפשר לישראל ארבע שנים ליישם את תוכנית המאה ובכך לאפשר לפלסטינים לאמץ את התכנית אחרי מותו של אבו מאזן, עוד בתכנית: הקפאת כל הבנייה בהתנחלויות המבודדות

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יאפשר לישראל ארבע שנים ליישם את תוכנית המאה ובכך לאפשר לפלסטינים לאמץ את התכנית.  בבית הלבן מעריכים כי הנשיא הפלסטיני אבו מאזן ידחה את התכנית, ומקווים שהיורשים שלו יקבלו אותה.

על פי הדיווח בוינט, האמריקנים לא מוכנים שישראל תקבל או תבצע רק חלקים מהתכנית. כמו כן, ישראל לא תוכל להחיל את הריבונות הישראלית על כל ההתנחלויות ולספח את בקעת הירדן – ולסרב לבצע חלקים אחרים של התכנית.

 כמו כן, בזמן הכנת התכנית תחול הקפאת בנייה בכל שטחי C שנמצאים כיום בשליטה ישראלית.  על פי התכנית ישראל תוכל לבנות בתוך היישובים הקיימים אך לא תוכל להרחיבם מעבר לגבולות הנוכחיים. כמו כן לא ניתן יהיה גם לאשר תב"ע (תוכניות בניין ערים) חדשות להרחבת אזורי התעשיה ביהודה ושומרון. ישראל תספח בין 30% ל-40% משטחי C. לפלסטינים יש שליטה על כ-40% משטחי A ו-B.  עוד 30 אחוזים משטחי C  נמצאים במעמד לא ברור.

התכנית מציעה להקים מנהרה בין עזה לגדה המערבית שתהיה "מעבר בטוח ומבוקר". הרשות הפלסטינית תקח שליטה מחדש על רצועת עזה, תפרז אותה ותפרק את החמאס והג'יהאד האיסלאמי מנשקם. בכירים ישראלים אומרים כי האמריקנים לא מבינים את המצב, או שהם לא באמת מתכוונים ברצינות ליישם את התכנית.

15 התנחלויות מבודדות יישארו בריבונות ישראלית במעין מובלעות ללא רצף טריטוריאלי. ישראל תידרש לפנות 60 מאחזים בלתי חוקיים שבהם חיים כ-3,000 מתנחלים.

עוד בתכנית, ירושלים תישאר בריבונות ישראלית, כולל הר הבית והמקומות הקדושים שעליהם לישראל ולפלסטינים יהיה ניהול משותף, כמו כן הפלסטינים יכולים להכריז על אחת מהשכונות שלהם בירושלים כבירת פלסטין.

הפלסטינים יקבלו בתמורה 50 מיליארד דולר למימון פרויקטים בשטח שמיועד למדינה הפלסטינית. גורמים המקורבים לבית הלבן טוענים שיורש העצר הסעודי ונסיכי המפרץ הפרסי התחייבו בפני האמריקנים לשים את הכסף.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *