בכיר באוצר: "אברך שעוזב את הכולל מפסיד המון הטבות מהמדינה"

שאול מרידור ראש אגף התקציבים במשרד האוצר התייחס במהלך ועידת "דה מרקר וקול ברמה" לשילוב הציבור החרדי בכלכלה הישראלית וקרא להוסיף הטבות ותמריצים לעובדים החרדים

שאול מרידור ראש אגף התקציבים במשרד האוצר התייחס במהלך ועידת "דה מרקר וקול ברמה" לשילוב הציבור החרדי בכלכלה הישראלית וקרא להוסיף הטבות  ותמריצים לעובדים החרדים.

"לאור ריבוי האוכלוסין החרדי המדינה צריכה להחליט איך משלבים את החרדים בכדי לא להגיע לפערים עצומים", הוא אמר בפתח דבריו,  "גבר חרדי, שעוזב את הישיבה  לטובת העבודה צריך לעבוד בשכר נמוך  ובכך הוא מפסיד המון הטבות בתור תלמיד ישיבה, ולכן צריך לחשוב על התמריצים ושינויים, לדבריו, "כל עוד זה לא יתוקן ישנה בעיה.

הוא הרחיב לגבי ההטבות לעובדים, "יש שלל הטבות שקשורות לכן או לא לומד – ולא אם כן או לא עובד. "מערך התמריצים הכולל צריך לעודד את הגבר החרדי לצאת לשוק העבודה וזה לטובת המדינה. הממשלה תצטרך להכריע האם היא רוצה לשלב את החרדי בעבודה או להשאירו בכולל. המעסיקים החילוניים צריכים גם לרצות לשלב חרדים."

לגבי לימודי ליבה אמר ראש אגף התקציבים – "ישנם הרבה מסגרות חרדיות שמוצאות דרך לשלב את הלימודים. אני לא מקבל את האמירה שללא אנגלית ומתמטיקה ניתן להשתלב בעבודה במשק.  מרידור חלק על גפני שאמר שניתן להסתדר ללא הלימודים הללו. לא ניתן במשק שמתפתח יותר ויותר לשלב חרדים.

לגבי הבוגרות הסמינרים אמר מרידור – "מי שלומדת ברמה גבוהה – תקבל שכר בהתאם. כשלא לומדים ברמה אקדמאית זו בעיה. צריך למצוא איזון בין הלימוד בסמינר לאקדמיה." הוא סיפר כי "ישנו שיח תמידי בין רבנים לראשי סמינרים לגבי ההתאמה.

על חוק הגיוס אמר –  החסמים הגדולים בהשתלבות חרדים הוא גם כתוצאה מאי שירות צבאי. כשיוצאים בגיל מאוחר לשוק העבודה זה הפסד ככל שגיל הפטור ירד נראה יותר גברים חרדים בשוק העבודה בתנאים טובים יותר. החברה חייבת להבין שמפספסים פה כוח אדיר שחייבים לשלבו שיכול לגרום לנו להפסד גדול לצמיחת המדינה."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *