המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' גרוטו: ישראל סובלת ממחסור בכוח אדם רפואי

"שורת מחדלים שהגופים השונים אינם ערוכים למקרה של התפרצות של מחלה נגיפית"

הוועדה לענייני ביקורת המדינה דנה היום (ב') בדו"ח המבקר, על טיפול מערכת הבריאות במחלות מתפרצות ומתחדשות. דו"ח המבקר שפורסם בחודש מרץ, מצביע על שורת מחדלים שהגופים השונים אינם ערוכים למקרה של התפרצות של מחלה נגיפית מדבקת כמו שפעת פנדמית.

בנושא זה אמר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' גרוטו: "אחת הבעיות שהדו"ח מציף והמשרד מנסה לקדם כבר הרבה זמן גם טרם הקורונה, היא בבריאות הציבור בנושא של כח אדם. תמיד דיברו על מיטות וצוותים בתי החולים, אבל רופאים, אחיות ועובדי מעבדות בבריאות הציבור, לא התקדם לצערי מספיק. גם מבחינת תקנים וגם מבחינת שכר. מספר האחיות ולימודי אחיות אמנם גדל בצורה רצינית, אבל האחיות בבריאות הציבור שכרן נמוך, והן לא מגיעות לעבוד בלשכות הבריאות.

במהלך הקורונה, קיבלנו תוספות תקציב למשרד, אבל אלו לא יסייעו לנו להתמודד עם מגפות בזמן הרחוק. גם כוח האדם, הוא לא מספיק מיומן. זהו תגבור של חיילים ואנשי מד"א אבל זה מצב זמני. אנחנו צריכים לקבע את זה ולקבל תקנים קבועים. משרד האוצר אמר שזה יידון רק במסגרת התקציב הבא".

לדעתו של יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור בישראל, פרופ' חגי לוין: "אנחנו ממשיכים להזניח בפועל את מערך בריאות הציבור. יצא הנחיה חדשה של משרד הבריאות ללשכות הבריאות שרק פקידה אחת במשרד הבריאות בסמכותה לגלות לרופאי ואחיות בריאות הציבור לאיזה קופת חולים שייך הילד. אין לרופאי המחוזות ולאחיות את הנתונים האפידמולוגים הבסיסים של המטופלים כדי לקבל החלטות. חייבים תכנית לאומית להשקעה בבריאות הציבור".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *