"נצטרך לחיות עם הקורונה": עד סוף הקיץ לא תוכלו להסיר את המסכה

"לא נוכל להגיע לחסינות העדר עד שלא יחסנו ילדים"

פופ' ערן סגל ממכון ויצמן למדע מסביר מתי נגיע באמת ל"חסינות עדר": "מדובר במצב שבו חלק מספיק גדול מהאוכלוסייה נדבק בנגיף וכבר לא מדביק אחרים. בשלב מסוים, רואים את המגפה מתכווצת, ובשלב מסוים – גם נעלמת", אמר בראיון לחדשות 13

מכיוון ש 30% מהאוכלוסייה – שהם הילדים, לא יוכלו להתחסן, פרופסור סגל, מסביר בראיון לחדשות 13רק "הדבקה כמעט מלאה של כלל האוכלוסייה הזאת זה השלב שבו אולי נגיע לחסינות עדר, אבל אני לא חושב שכרגע מישהו מדבר על האפשרות הזאת".

נשאלת השאלה אם ניתן בכלל להגיע למצב של חסינות עדר ללא הילדים, אם שואלים את הפרופסור גילי רגב יוחאי מהמרכז הרפואי שיבא, התשובה היא "לא. לא נוכל להגיע לחסינות העדר עד שלא יחסנו ילדים", הבהירה. "כרגע אני רואה את הנושא של חיסון העדר, לצערי, הולך ומתרחק מאיתנו, והמשמעות היא שאנחנו נצטרך לחיות עם הקורונה לאורך זמן".

"במחלה שהייתה אמורה להדביק שלושה אנשים בממוצע כל אדם, מושגת חסינות עדר כששני שליש מהאנשים חסינים", מסביר הפרופסור רן בליצר, ראש קבינט המומחים "מגן ישראל", שאף אמר כי "לחיסון יש גם כישלונות, אז צריכים לחסן יותר כדי להגיע ל-66%".

"לפי אותו היגיון, אם יש מוטציה חדשה שבמקום להדביק שלושה אנשים היא גורמת להדבקה של ארבעה, בממוצע – עכשיו צריכים ש-75% מהאוכלוסייה יהיו חסינים כדי להשיג חסינות עדר. זה אומר שצריכים לחסן 85% מהאוכלוסייה בשביל להשיג את אותו אפקט".

ישראל צריכה בין 80 ל-90 אחוזים חסינות באוכלוסייה, בין 7.3 מיליון ל-8.2 מיליון אנשים חסינים כדי להגיע לחסינות עדר. וכמו שזה נראה עד הקיץ לפחות – לא נוכל להסיר את המסכות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *