קליפ מאיים והכנות קדחתניות למלחמה: בחמאס מחכים להוראה של מוחמד דף

כל ראשי זרועות הביטחון מזהירים ששינוי מסלול מצעד הדגלים ברגע האחרון יתפרש כחולשה ישראלית. בצבא משוכנעים כי מי שיכריע אם תהיה הסלמה הוא מוחמד דף

בעזה ממשיכים לקרוא להתנגד למצעד הדגלים: "נכשיל את מצעד הדגלים כפי שעשינו בשנה שעברה – לא יונף דגלכם", מאיימים. כל ראשי זרועות הביטחון מזהירים ששינוי מסלול מצעד הדגלים ברגע האחרון יתפרש כחולשה ישראלית. בצבא משוכנעים כי מי שיכריע אם תהיה הסלמה הוא מוחמד דף.

מחמאס ועד לפתח, מלשכת יחיא סינוואר בעזה ומאיימים כי האירוע עלול להוביל לפיצוץ. חמאס חישק את עצמו החל מהשנה שעברה כאשר התחייב להיות מגן אל-אקצא בכל מחיר.

עיתון הפלסטיני "אל איאם", היוצא לאור ברמאללה, מדווח היום (חמישי) כי הפלגים ברצועת עזה העלו את רמת הכוננות וההיערכות שלהם מחשש להסלמה לקראת צעדת הדגלים המתוכננת בירושלים ביום ראשון הקרוב, זאת למרות שקיבלו מסרי הרגעה מהמתווכים שהצעדה השנה לא תהיה שונה משנים קודמות.

גם בעיתון "אל-קודס" דוו הבוקר על העלאת הכוננות בשורות ההתנגדות ברצועת עזה, ובייחוד ביחידות שיגור הרקטות. גורמים מסרו כי בוטלו קורסים ופונו מתקנים והועלתה כוננות מתוך חשש להיגררות להסלמה על רקע החשש שעימותים אלימים בירושלים במהלך צעדת הדגלים יביאו להרוגים פלסטינים.

בנתיים חמאס הוציאו כמה קליפים שרומזים על ההכנות בצד השני למלחמה. בתרגיל מדמים המחבלים חטיפת חיילים ושיגור טילים.

סגנית ראש עיריית ירושלים, חגית משה, לכאן חדשות "המתח הוא לא סביב ריקוד הגדלים. פעם אומרים שזה רמדאן ואז פוסט-רמדאן. הצעדה החלה מזה שהרב קוק יצא עם תלמידים לכותל ב-1967 בריקודים וצהלה כי חזרנו למקומות הקדושים שלנו. זו לא הפגנה, זו חגיגה. סומכת על כוחות הביטחון" .

על רקע חשש מהתלקחות והסלמה שלוש פלוגות מג״ב איו״ש במילואים יגויסו בצו מיוחד לעיבוי מערכי האבטחה לקראת צעדת הדגלים בירושלים. כוח זמין ומקצועי להתמודד עם אלימות במספר מוקדים.

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *