איך בודקים את המצבר?

המצבר הוא מהמרכיבים החשובים ביותר ברכב שלכם. הוא זה שמספק את הכוח להתניע את המנוע, וגם שומר על כל המערכת החשמלית ברכב שלכם בפעולה בעת שהמנוע כבוי. על כן חשוב לבדוק באופן קבוע את המצבר שלכם וזאת בכדי לוודא שהוא פועל כהלכה. אז איך עושים זאת? וגם – איך בודקים מה תוקף מצבר? על זאת ועוד במאמר שלפניכם

המצבר הוא מהמרכיבים החשובים ביותר ברכב שלכם. הוא זה שמספק את הכוח להתניע את המנוע, וגם שומר על כל המערכת החשמלית ברכב שלכם בפעולה בעת שהמנוע כבוי. על כן חשוב לבדוק באופן קבוע את המצבר שלכם וזאת בכדי לוודא שהוא פועל כהלכה. אז איך עושים זאת? וגם – איך בודקים מה תוקף מצבר? נספר לכם זאת ועוד במאמר שלפניכם.

בדיקת תאריך מצבר

רוב סוגי מצברים לרכב מחזיקים מעמד בין שלוש לחמש שנים, וזה כמובן תלוי בשימוש ובתחזוקה. על כן יש תאריך תפוגה של מצבר שיספר לכם מה הגיל שלו כך שתוכלו לדעת מתי יש צורך להחליף אותו. אם אתם תוהים איך בודקים תוקף מצבר, יש להתבונן על התווית שעל המצבר. תאריך תפוגה של מצבר יהיה בדרך כלל שילוב של אותיות ומספרים שמציינים את החודש ושנת הייצור. תאריך מצבר הוא מידע חשוב ועל כן רצוי לבדוק זאת בכל פעם שאתם מחליפים מצבר.

בדיקת מתח המצבר

גם מתח המצבר הוא חשוב. ניתן להשתמש במד מתח כדי לבדוק אותו, אך לפני זאת יש לכבות את כל הרכיבים החשמליים ברכב, כולל האורות והרדיו. חברו את הכבל ובדקו האם הקריאה היא 12 וולט. אם הקריאה היא פחות מכך, ייתכן שהמצבר חלש ויש צורך להחליף אותו.

בדקו את חיבורי המצבר

לפעמים החיבורים של המצבר לרכב עלולים להישחק עם הזמן, מה שעלול להשפיע על הביצועים שלו. בדקו את החיבורים השונים וחפשו סימני קורוזיה, חלודה וכדומה.

בדקו את ביצועי המצבר

אם אתם לא בטוחים בנוגע לביצועים של המצבר, אפשר לבצע בדיקת מצבר בעומס. בבדיקה זו ניתן למדוד את יכולת המצבר לספק זרם תחת עומס, וכך תוכלו לדעת טוב יותר מה מצבו. בדיקת מצבר בעומס ניתן לעשות באמצעות כבלים ייעודיים או אצל מכונאי מורשה.

איך לחדש מצבר?

אם תאריך מצבר שלכם עומד לעבור ואתם תוהים איך לחדש מצבר, אתם מוזמנים לפנות אל  שיא המצבר – מצבר עד הבית ולבחור את המצבר הבא שלכם! ניתן למצוא שלל מצברים זולים מבלי לקרוע את הכיס ובאיכות הטובה ביותר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *