איתות ראשון מכיוון ההסתדרות? שביתת הזדהות בת 100 דקות

ההסתדרות תשבית את המשק למאה דקות לאחר שחלפו מאה ימים לשהות החטופים בידי הצורר הנאצי בעזה

לאחר שנחשפה כוונתם של גורמים במטה משפחות החטופים להביא לשביתה כללית במשק כדי להפעיל לחץ על הממשלה כדי שתציע הצעה חד־צדדית לנאצים מהחמאס, מודיע היום (ראשון) יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד כי ביום ראשון הבא ד' שבט, יעצור המשק את פעילותו למשך מאה דקות מהשעה אחת־עשרה בבוקר עד השעה עשרים לאחת בצהרים.

בהודעת ההסתדרות נאמר: "ביום ראשון, 14 בינואר 2024 בשעה 11:00, בסימן 100 ימים לחטיפה – יעצרו מקומות העבודה את הפעילות, ויקיימו עצרות תמיכה במשפחות החטופים. יו"ר ההסתדרות קורא לכל העובדים והמעסיקים במשק להצטרף ליוזמת ההסתדרות". בר-דוד עצמו אמר כי הוא רואה לעצמו "חובה אישית, לאומית ומוסרית להשאיר על סדר היום את המאבק להשבת בנינו ובנותינו שנחטפו בעזה. אנו עוצרים ומזדהים עם אלה שחייהם נעצרו בשבעה באוקטובר. העדויות קורעות הלב של השבים מהתופת, לא מותירות ספק כי החובה הלאומית הראשונה במעלה היא השבת כולם במהרה. כולי תקווה כי היוזמה שלנו תתייתר עד השבוע הבא, עם שחרור כל החטופים. אני קורא לעובדות ולעובדים, למעסיקות והמעסיקים בכל רחבי הארץ להצטרף ליוזמה שלנו. יחד ננצח!"

דובר ההסתדרות, יניב לוי, אמר: "אנחנו רותמים את כוחה האדיר של ההסתדרות, כחלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית המושתת על סולידריות וערבות הדדית, 'עוצרים ומזדהים' עם מי שהזמן עמד מלכת עבורם. אני מייחל להשבת החטופים במהרה". נזכיר כי מוקדם יותר אתמול אמר בכיר הג'יהאד האיסלאמי, אנואר אבו־טהא, לערוץ הטרור אל־ג'זירה, את הדברים הבאים: "קודם ולפני הכל, עצירה מוחלטת של האש ונסיגה צבאית אל מחוץ לרצועת עזה. רק אז נסכים לנהל מו"מ על האסירים". שביתת הזדהות אולי נוגעת ללב הרחום של היהודים. מבחינת המחבלים הנאצים היא כלל לא נחשבת למאומה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *