אל תהרסו את שמחת הפורים: אלה אינם "צעצועים". אלה חומרי נפץ מסכני חיים

משטרת ירושלים עצרה בשבוע האחרון שני סוחרים צעירים שמכרו זיקוקין והיא מתכוונת להחריף את האכיפה לקראת ימי הפורים

לקראת פורים הקרב ובא הגבירה משטרת ירושלים באחרונה את פעילותה נגד עבירות על חוק "צעצועים מסוכנים" ועבירות של החזקה וסחר בכוורות זיקוקין, המוגדרים חומר נפץ בהתאם להוראת שעה.

לפני כשבוע, לאחר שפרסם את "מרכולתו" ברשת החברתית, נעצר חשוד בן 18, תושב יישוב סמוך לירושלים, בעת שמכר כוורות זיקוקין וחומרי נפץ. בעת המכירה ובחיפוש נוסף שערכו הבלשים, אותרו שלוש־עשרה כוורות זיקוקין, שמונה־עשר זיקוקין ו־27 חבילות נפצים מסוגים שונים. החשוד שנעצר, הועבר לחקירה ביחידה המרכזית המחוז ירושלים.

במקרה נוסף שהתרחש השבוע, עצרו בלשי מחוז ירושלים חשוד בן 19, תושב אזור השומרון, בעת שמכר עשר כוורות זיקוקין. בחיפוש שערכו השוטרים ברכבו, נתפסו ארבע כוורות זיקוקים נוספות. במשטרה אומרים כי ימשיכו, גם בימים הקרובים, למקד מאמץ ופעילות אכיפה נגד זיקוקים שמוגדרים חומרי נפץ, נפצים וצעצועים מסוכנים אחרים.

עוד מבהירים במשטרה כי השימוש בצעצועים מסוכנים אינו רק מקור לגרימת בהלה בציבור, אלא מהווה גם סכנה ממשית, כפי שקרה פעמים רבות בעבר. זיקוקין ונפצים אלו עלולים לפגוע פיזית בצעירים ובני נוער, ולסכן את חיי המשתמשים בהם וגם לפגוע באנשים בסביבתם הקרובה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *