"אתם חייבים להבין מה זה להיות סגורים בחדר של 25 מ"ר. נגמר לנו החמצן"

פחות משמונה מאות מפונים מתגוררים בצימרים ומתחמי אירוח. חלק מהם קיבלו הודעה כי עליהם להתפנות תוך 48 שעות

ועדת הכלכלה של הכנסת קיימה היום (שני) ישיבת מעקב אחר הטיפול במפונים שעברו לצימרים. כזכור, הדיון היום התקיים בעקבות דיון שקיימה הוועדה לפני כשבועיים, בו ביקש יו"ר הוועדה, חה"כ דוד ביטן (הליכוד) מנציגי משרד התיירות לשבת עם נציגי אגף החשב הכללי באוצר ולמצוא פתרון.

בתום הדיון הסוער היום במהלכו אף פרצה בבכי אחת המפונות וסיפרה כי היא צריכה לצאת מדירת האירוח תוך 48 שעות ואין לה לאן ללכת, ביקש ביטן לא להוציא את המפונים מדירות האירוע עד אחרי חג הפסח. חשב משרד התיירות, גדעון אליאס, אמר שכרגע יש בצימרים ומתחמים אחודים 754 מפונים, ובעקבות בדיקה של המשרד עלה שהם דיווחו על סוג מתקן לא מתאים ולכן חלקם קיבלו מכתב שהם יכולים להמשיך להתאכסן במתקן דירות. היו"ר ביטן שאל למה משרד התיירות לא מוכן להוסיף להם דמי קיום, וראש מטה שר התיירות, מיכאל יצחקוב, השיב: "הכי כיף להיות נחמד ולתת אלף שקל לכל אחד ליום, זה לא אחראי".

נציגת המפונים, ליטל אמסלם בן־שושן, סיפרה שהיא אם חד־הורית עם שני ילדים ובעל הדירה שלה מקבל כ־13 אלף וזה לא מספיק גם לדירה בתל אביב וגם לדמי כלכלה. היא פרצה בבכי כשסיפרה, ש"מאות תושבים קיבלו הודעה לפנות דירות תוך 48 שעות, ואין לנו לאן ללכת. אתם חייבים להבין את המצוקה שלנו. הילד שלי כבר החליף שלושה גנים ומסגרות, ועכשיו אצטרך להעביר אותו שוב. אני מתביישת להסתכל עליו בעיניים. היינו במלון, לחזור לשם זו לא אופציה. ארבעה חודשים שהילדים לא אכלו כי האוכל לא טעים ויכולתי לבשל רק מנה חמה בחדר. אתם חייבים להבין מה זה להיות סגורים בחדר של 25 מטר. נגמר לנו החמצן".

יושב ראש הוועדה, חה"כ ביטן, סיכם את הדיון וקרא לנציגי הממשלה לדאוג שהמפונים לא יוצאו מהדירות עד אחרי חג הפסח. "לא מעניין אותי שגיליתם עכשיו את הבעיה עם הדירות, אחרי פסח תעשו סדר", אמר ביטן והוסיף: "המפונים לא חייבים לגור בתל אביב, והם יכולים למצוא מקומות אחרים יותר זולים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *