בדיגומי שפכים נתגלה: אומיקרון במודיעין עילית וחריש

בדיגומי שפכים של משרד הבריאות נמצאו מספר נקודות חיוביות לווריאנט אומיקרון – איילון נשר- מודיעין, מודיעין עילית, שהם, רמלה, לוד, חריש,אשדוד ונתניה

במשרד הבריאות מעריכים בתוך כשבועיים – אלפי מקרי אומיקרון בישראל. בנוסף מעריכים שהחיסון מגן מפני מחלה קשה אך פחות מהדבקה.

הכתבת יולן כהן דיווחה כי בדיגומי שפכים של משרד הבריאות נמצאו מספר נקודות חיוביות לווריאנט אומיקרון – איילון נשר- מודיעין, מודיעין עילית, שהם, רמלה, לוד, חריש,אשדוד ונתניה. יחס הכפלה שמצביע על קצב ההדבקה נע בין 1.5-2.5

אחר שהבוקר נמצאו מעל 1.000 מאומתים לקורונה, במשרד הבריאות מעריכים כי בתוך 4-2 שבועות – ידווחו על אלפי מקרי אומיקרון בישראל . שרון אלרועי פרייס מבכירי משרד הבריאות אמרה בדיון ועדת החוקה כי “הווריאנט כל כך שונה מקודמו כך שהוא לא בהכרח מחליף אותו והם מתקיימים במקביל. יכולה להיות באותו הזמן התפשטות של שני הווריאנטים, גם של דלתא וגם של אומיקרון.”

אלרועי פרייס הוסיפה והזהירה כי: “הנתונים מהעולם מראים שאנשים שהחלימו מקורונה לא מוגנים מאומיקרון”.

ממונה הקורונה, פרופ’ סלמאן זרקא אומר ל”ישראל היום” כי: “נראה שבתוך שבועיים נהיה פה עם אלפים של חולים, אנחנו הולכים לקראת גל שלא ראינו בעבר, המספרים יהיו יותר גבוהים. הדלתא היה גל מאוד מידבק, ואילו האומיקרון מידבק פי שניים עד ארבעה לעומתו”.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *