בחסות פוטין: בלארוס עלולה להציב טילים גרעיניים

האיחוד האירופי הזהיר כי בלארוס עלולה להתחיל להציב בשטחה נשק גרעיני רוסי לאחר החלטה "מסוכנת מאוד" שהתקבלה במשאל עם לבטל את המעמד הלא-גרעיני של המדינה – כך מדווחת סוכנות הידיעות AFP

האיחוד האירופי הזהיר כי בלארוס עלולה להתחיל להציב בשטחה נשק גרעיני רוסי לאחר החלטה "מסוכנת מאוד" שהתקבלה במשאל עם לבטל את המעמד הלא-גרעיני של המדינה – כך מדווחת סוכנות הידיעות AFP.

ראש מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזפ בורל, אמר "אנחנו יודעים מה המשמעות של בלארוס גרעינית. זה אומר שרוסיה תשים נשק גרעיני בבלארוס וזה מסוכן מאוד".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הכניס אמש (א’) את כוחות ההרתעה הגרעיניים של רוסיה לכוננות גבוהה וזאת בתגובה למה שהוא כינה “הצהרות אגרסיביות” מצד נאט”ו. המתיחות בין מוסקבה לנאט”ו עלולה להסלים לכדי תקיפות גרעיניות.

לפי דיווח של תאגיד השידור הלאומי של פינלנד Yle, שר החוץ של פינלנד, פקה האוויסטו, אמר כי להערכתו רוסיה עשויה להיות מוכנה להשתמש בנשק גרעיני. בנוסף, האוויסטו אמר כי פינלנד תהיה מוכנה לקלוט פליטים אוקראינים שיבקשו מקלט מדיני בפינלנד.

שר החוץ של האיחוד האירופי אמר היום שהוא חושש שרוסיה לא תעצור באוקראינה, וש”השפעתה תזלוג למדינות שכנות באירופה, בהן מולדובה וגאורגיה. חוששים מה שיקרה באזור”.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *