ביטן מאיים: זו התוכנית להוזלת מחירי החניה

מחירי החנייה בת"א בדרך לירידה? יו"ר ועדת הכלכלה ביטן: או שהעירייה תוריד את המחיר לתושבי חוץ שהכפילה – או שנבטל את ההעלאה בחקיקה מטעם הוועדה

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ דוד ביטן, דנה היום בביטול הפיקוח על מחיר החנייה המרבי ברשויות המקומיות והכפלת מחיר החנייה לתושבי חוץ בתל אביב. היו"ר ביטן פתח ואמר כי מחיר החנייה בתל אביב לתושבי חוץ יוכפל וזה לא סביר. הוא הוסיף כי הוועדה מתנגדת לכך וביקש לדעת מה התחשיב שנעשה. במהלך הדיון הער בנושא הודיע ביטן לנציג עיריית תל אביב כי אם המחיר לא יופחת הוועדה תגיש הצעת חוק לבטל את כל העלייה. "אני מציע לכם שבחלק מההכנסות תייצרו חניונים", אמר.

היו"ר ביטן התייחס גם לתיקן החקיקה שאפשר את העלאת המחיר ואמר כי הוא חיזק את הרשויות הגדולות והחזקות ולא את הקטנות, ששם בכל מקרה החנייה חינם. מנהל תכנון ותשתיות במשרד התחבורה, שי קדם, אמר כי הכוונה הייתה לנהל ביקושים ולאפשר לרשויות לקבוע תעריף שישקף את עלות המשאב. עוד אמר קדם, כי לצערו ההוראה שקובעת כי ההפרש בין עלות החניה לתושב לעלות לתושב חוץ לא תעלה על 30% תיכנס לתוקף רק ב-2025.

חניה. אילוסטרציה (צילום: pixabay)

מנהל הרשות לתחבורה תנועה וחנייה בעיריית תל אביב, אופיר כהן, אמר כי בעיר יש 340 אלף מקומות חנייה וזה לא מספיק, ומצוקת החנייה לא תיפתר באמצעות הוספת עוד חניות אלא באמצעות גביית מחיר ריאלי. היו"ר ביטן וח"כ שלום דנינו שאלו למה המחיר הוכפל, והיו"ר ביטן הוסיף כי אין שום סיבה לכך. כהן השיב כי ההכנסות הצפויות מהגדלת התעריף הם פחות 0.3% מתקציב העירייה וחזר ואמר כי הרעיון היה לווסת את הביקוש. הוא הוסיף כי מחיר החנייה בחניונים הציבוריים לא יעלה.

היו"ר ביטן ביקש התייחסות של העירייה תוך שבועיים לדרישה להוריד את המחיר, ואמר כי אם העירייה לא תעשה זאת בעצמה הוועדה תיזום הצעת חוק בעניין. לדברי היו"ר ביטן לא מדובר באיום, אלא בצעד של אין ברירה כי ההכפלה לא ראויה. הוא הוסיף כי בכוונתו לאפשר גם לשרי התחבורה והפנים לבקר החלטות כאלה בעתיד, לבדוק אותן ולבקש הסברים מהרשויות. ח"כ אחמד טיבי הוסיף כי מדובר במס חדש, בעוד שתל אביב היא העיר הכי מבוססת ויכולה להרשות לעצמה שלא להעלות את המחיר.

נציג עיריית תל אביב כהן הבטיח להשיב לוועדה בהתאם לבקשת היו"ר ביטן. נציג משרד התחבורה קדם אמר: "בסוף צריך להבין שצריך לייצר איזון, אולי מה שקרה פה זה יציאה מאיזון ואנחנו נבדוק איך מטפלים בזה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *