בני ברק, העיר הצעירה בישראל, תפתח הערב את חגיגות המאה להיווסדה

עיר התורה והחסידות, העיר הצעירה שרוב תושביה עדיין לא חגגו ח"י שנים, תהיה מחר בת מאה! הערב תקיים העירייה אירוע חגיגי לפתיחת שנת המאה

מחר, י"א בסיוון, הוא גם יום הולדתה של עיר התורה והחסידות, העיר בני ברק, עירו של רבי עקיבא והעיר החרדית המאוכלסת ביותר בישראל (והשמינית באוכלוסייתה בכל ערי הארץ).

בני ברק נוסדה כמושבה על קרקעותיו של הכפר הערבי איבן איבראק ששימר את שמה הקודם של העיר בני ברק שמזוהה דרומית לבני ברק הנוכחית, בתל הארכיאולוגי שנמצא למרגלות הר הפסולת שידוע בשם חיריה וכיום פארק אריאל שרון.

קבוצת חלוצים שומרי תורה ומצוות מפולין בשם בית ונחלה יידו את אבן הפינה למושבה החדשה לפני מאה שנה בדיוק, בערב שבת קודש בהעלותך, י"א בסיוון תרפ"ד, יום לפני היום האחרון לתשלומין של חג השבועות.

היום (ראשון) תקיים עיריית בני ברק אירוע מיוחד לפתיחת שנת המאה. האירוע יתקיים באולם הפייס העירוני ברחוב הרב רבינוב והוא יחל שורה של מיזמים מתגלגלים לאורך שנים עשר החודשים הבאים עלינו לטובה. עיריית בני ברק אף שדרגה והתאימה את הלוגו שלה לחגיגות שנת המאה. (ראו תמונה)

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. יצחק גרשטנקורן ומייסדים נוספים.

    חבל שהכתבה לא מזכירה את שמות מנהיגי החלוצים שומרי התורה, כמו יצחק גרשטנקורן-ראש המועצה הראשון, שטרחו על רכישת האדמות, חתימה על קושאן, גיוס החלוצים וכו. ברכה גרשטנקורן-זיסר נכדתו של יצחק גרשטנקורן בוודאי יכולה לתרום רבות.

    נח דגני (גרשטנקורן) |
    הגב