בעולם נערכים לפלישה הרוסית לאוקראינה

על רקע רוחות המלחמה: ביידן ופוטין צפויים לשוחח בקרוב

היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן העריך הערב שפלישה רוסית לאוקראינה עשויה בימים הקרובים להתפרס על פני "טריטוריה נרחבת", כולל אפילו עיר הבירה קייב. עוד הוא הוסיף כי בוושינגטון מצפים לשיחת טלפון בין ביידן ופוטין בקרוב.

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי ארה"ב החליטה לשלוח 3,000 חיילים נוספים לפולין. גם חיילים אלו יהיו מהדיביזיה ה-82 המוטסת, כמו אלפי החיילים שכבר הוחלט לשלוח לאירופה.

ברוסיה אומרים כי המשך "הפצת הדיסאינפורמציה" של מדינות מערביות על כוונה לפלישה רוסית לאוקראינה "מסיחות את הדעת מהמעשים האגרסיביים שלהן עצמן".

הקרמלין מדווח כי ביידן ופוטין ישוחחו מחר בטלפון. בהמשך צפויה שיחה נוספת בין פוטין ומקרון.

ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון קרא לאזרחים אוסטרלים הנמצאים באוקראינה לעזוב את המדינה בהקדם האפשרי. "עצתנו ברורה, זהו מצב מסוכן" אמר מוריסון בתדרוך.

משרד החוץ של ניו זילנד קרא לכל אזרחי המדינה השוהים באוקראינה לעזוב מיד, בתגובה למתיחות הגוברת בין רוסיה לאוקראינה: "לניו זילנד אין נציגות דיפלומטית באוקראינה והיכולת של הממשלה להעניק סיוע קונסולרי לניו זילנדים באוקראינה מוגבלת מאוד".

ארה"ב צפויה לפנות את שגרירותה בקייב – משרד החוץ האמריקני טרם מסר תגובה.

מחלקת ההגנה של ארה"ב הורתה לעובדי השגרירות באוקראינה לעזוב את המדינה על רקע המתיחות הגוברת עם רוסיהבעקבות ארה"ב ומדינות נוספות באירופה: גם גרמניה קוראת לאזרחיה לעזוב את אוקראינה.

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. זלנסקי= בדיחה מהלכת

    ומה יש לזה שעשה את כל הדמרות האלה לומר: "ארה"ב דרמטית מדי" אם זה לא היה מצחיק זה יהיה עצוב.

    ללון |
    הגב