בעקבות מידע מודיעיני: מבצע ממוקד בבית החולים שיפא שבעיר עזה

באופן חריג פרסמו צה"ל ושב"כ באמצע הלילה הודעה ובה דווח על פעילות ממוקדת בבית החולים נגד בכירי חמאס

כוחות צה"ל פעלו הלילה במבצע ממוקד בבית החולים שיפא שבעיר עזה, בעקבות מידע מודיעיני על הימצאות בכירי חמאס במרחב שמשתמשים בבית החולים לנהל ולייצא פעולות טרור. דיווחים ערביים מצביעים על בריחה המונית של תושבים מהאזור.

מדובר צה"ל נמסר כי "הכוחות הפועלים במרחב, הוכשרו למשימה ותודרכו מראש בעניין החשיבות במניעת פגיעה באזרחים, חולים, צוותים רפואיים וציוד רפואי. גם במהלך המבצע, צה"ל מבטיח את המשך פעילות בית החולים, והביא דוברי ערבית לשטח כך שיוכלו לקיים שיח עם החולים השוהים בבית החולים. רופאי צה"ל ערוכים לסייע לנזקקים לכך. החולים והצוותים הרפואיים אינם חייבים להתפנות מבית החולים, אך יש מעבר ליציאת אזרחים מהמרחב. כמו כן, בהמשך המבצע ולאחר שלא תשקף סכנה לכוחות צה"ל, צה"ל ימשיך את המאמץ ההומניטרי ויספק מזון, מים ואספקה נוספת לחולים ולאזרחים במתחם".

צה"ל אף פרסם הקלטה משיחת ראש מנהלת התיאום והקישור לעזה עם מנכ"ל משרד הבריאות ברצועה: "אנחנו רואים שארגון הטרור חמאס ממשיך את הפעילות הצבאית שלו בתוך בתי החולים. אנחנו מוכנים לספק כל סיוע המוניטרי שיידרש. הבקשה שלנו היא פשוטה, הפסקה מיידית של כל פעילות הטרור בבתי החולים".

לא למותר לציין ש"משרד הבריאות" העזתי הוא חלק בלתי נפרד מארגון הטרור העזתי שצה"ל מתעקש שוב ושוב להפרידו ממרכיביו "האזרחיים".

מוקדם יותר פרסם צה"ל כי כוחות ההנדסה של אוגדה 162 בשיתוף יחידת יהל"ם, השמידו השבוע את המנהרה הארוכה ביותר שאותרה בצפון הרצועה. אורך התוואי מעל לשניים וחצי קילומטרים, והיא חוצה גדודים וחטיבות של ארגון הטרור העזתי ומחברת בין הצפון לדרום.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *