ברסי ממשיך להבהיל: "נראה המון חולים קשים"

מנכ"ל משרד הבריאות היוצא אמר בריאיון שייעשה בירור בנוגע למקרה שבו אישר המשנה לו לאיש העסקים טדי שגיא להיכנס לארץ ללא בידוד, וגם על העלייה בתחלואה. צפו

מנכ"ל משרד הבריאות היוצא, משה בר סימן טוב, התראיין היום (חמישי) לשלושת הערוצים והתייחס לסערה סביב המשנה למנכ"ל איתמר גרוטו שאישר למיליארדר טדי שגיא להיכנס לישראל, ללא חובת בידוד, "נעשה את הליך הבירור בצורה סדורה כפי שהשר ביקש", אמר. "הכלי החשוב ביותר שיש לנו בניהול המגפה הוא אמון הציבור בקבלת ההחלטות".ף, אמר בראיון לערוץ 12

בריאיון ליונית לוי, סירב בר סימן טוב לתקוף ישירות את התנהלות המשנה שלו, פרופ' איתמר גרוטו, על רקע התקרית שנחשפה. "אי אפשר לקחת ממנו את החלק בהתנהלות במאבק במשבר נגיף הקורונה", ציין. "אנחנו צריכים להבטיח שהציבור מבין שהזכות לקבל העדפה באיזשהו דבר היא פתוחה לכולם".

בראיון התייחס בר סימן טוב לעלייה במספר החולים: "אסור לנו לנחש יותר מדי, אנחנו רואים מה קורה בעולם. במספר רב של מדינות היה מספר גדול של מתים". לדבריו, אם מערכת הבריאות הייתה מגיעה לאלפי מונשמים, היו יכולים להיות אלפי מתים מקורונה בישראל: "ראינו תרחישים כאלה, זה יכול לקרות".

מנכ"ל משרד הבריאות חושש מהדבקה בקרב תלמידים וצעירים, שידביקו את המבוגרים: "אני חושש שבעוד חודש-חודש וחצי אנחנו נראה מאסה של חולים קשים". הוא הוסיף: "ישראל היום הרבה יותר ערוכה ממה שהייתה פעם. האם אנחנו יכולים להגיד שאת הבעיה פתרנו ואפשר להמשיך הלאה? התשובה היא לא. אנחנו צריכים להגביר את כושר הייצור של המעבדות, להכשיר אנשים ולקנות ציוד", הוסיף.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *