גנץ בתדרוך ל-50 כתבים זרים: "מה שהיה בעזה הוא לא מה שיהיה"

שר הביטחון בני גנץ בתדרוך ל-50 כתבים זרים: "מה שהיה בעזה הוא לא מה שיהיה- השבת הבנים ושקט ארוך טווח, הן חלק מהתנאים לשיקום הרצועה שייעשה על ידי הרשות הפלסטינית, ומדינות באזור ובעולם"

שר הביטחון בני גנץ, קיים תדרוך ל-50 כתבים זרים בכירים, החברים בארגון ה-FPA, המייצג את הכתבים הזרים בישראל. גנץ הציג לנוכחים תיעוד של ירי מתוך אוכלוסייה אזרחית ברצועת עזה, ואת אופן הלחימה שבו נקט צה"ל שעשה זאת בדרך המדויקת והאפקטיבית ביותר האפשרית מול אויב שירה למעלה מ-4,000 רקטות. גנץ הציג נתונים כי כיפת ברזל יירטה למעלה מ-1200 רקטות שיועדו למרכזי אוכלוסייה, ואמר כי לולא כיפת ברזל, היו בעורף הישראלי מאות נפגעים והרס רב, דבר שהקהילה הבינלאומית חייבת להבין ולהפנים.

*גנץ הציג לכתבים את תוכניתו להמשך ההתנהלות ברצועת עזה ואמר:* "מה שהיה הוא לא מה שיהיה. שוחחתי עם האמריקאים, המצרים ועם נציגים רבים נוספים מהעולם, והבהרתי להם כי לצד הכנסה של סחורות כמו מזון ותרופות, הנדרשות לקיום הומניטארי בסיסי, נדרוש ששיקום רצועת עזה ילווה בשקט ארוך טווח ובהשבת החיילים. *כמו כן, נפעל לחיזוק הקשר עם הרשות הפלסטינית,* שאני מקווה שתירצה לקחת אחריות גם על חלק מהנעשה ברצועת עזה."

*בנושא איראן, אמר גנץ:* "ישראל עוקבת אחרי התהליכים באיראן, ואחרי ההתקדמות ברמות ההעשרה שלה וההתקרבות לגרעין. איראן היא קודם כל אתגר עולמי, אחר כך אתגר ליציבות האזור ורק לבסוף סוגיה שעומדת לפתחה של ישראל. כל מנהיגי העולם צריכים לפעול בכדי שהסכם מול איראן, יהיה כזה שירחיק אותה מיכולת הגעה לגרעין, ערעור היציבות האזורית והתחלה של מירוץ חימוש. אם מישהו חושב שאיראן גרעינית מאיימת רק על ישראל הוא טועה. ההסכם הקודם (JCPOA) הוא לא הסכם טוב מספיק כדי למנוע מאיראן את המשך ההתעצמות שלה, והוא מביא את איראן במרחק של 6-7 שנים מגרעין".

*גנץ נשאל לגבי מלחמה עתידית בלבנון ואמר:* "מה שראינו בעזה יהיה פי עשר בלבנון. זו תהיה לחימה מורכבת משום שחיזבאללה מסתיר מאה אלף טילים, חלקם מדויקים ולטווחים רחוקים, וכל זה בתוך אוכלוסייה אזרחית. ישראל צברה מאז 2006 מודיעין משמעותי, ויש לנו מגוון תוכניות ומטרות. אם נפעל, מדינת לבנון תישא באחריות וחיזבאללה ומנהיגיו יפגעו קשות."

*בהמשך לשאלה אודות הצהרת נתניהו שממשלת השינוי היא סכנה ביטחונית אמר:* "מחצית מהשרים המיועדים כבר היו בקבינט, ואני למשל הייתי מעורב ברוב מוחלט של האירועים הביטחוניים המשמעותיים בעשורים האחרונים ומכיר את ביטחון ישראל היטב. נתניהו דיבר מצרכיו הפוליטיים- והמציאות רחוקה מלהיות כפי שהוא תיאר אותה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *