דו"ח ביניים: מעל 4,000 מטרות חיזבאלל-ה הותקפו מאז החלה המלחמה

אלוף פיקוד צפון מרוצה "מאוד מאוד" ואומר: "זה מפעל שקשה להסביר כמה הוא ייחודי למי שלא נמצא בו"

בחמשת החודשים האחרונים תקף צה"ל בלבנון יותר מ־1,200 מטרות חיזבאלל-ה, מהאוויר ויותר מ־3,100 מהיבשה. בין המטרות שהותקפו היו מחסני אמצעי לחימה, מבנים צבאיים שיועדו לפעילות התקפית של חיזבאללה ומפקדות מבצעיות בהן שהו מחבלים.

מאז תחילת הלחימה הרגו כוחותינו יותר מ־300 מחבלים ופצעו יותר מ־750 ובהם חמישה מפקדים בכירים. עשרות חוליות מחבלים שכיוונו או ביצעו ירי נ"ט ורקטות לעבר מדינת ישראל, הותקפו.

בצה"ל אומרים כי התקיפות בצפון פוגעות ביכולות האוויריות והקרקעיות של חיזבאללה ואף בצמרת הפיקודית שלו. "צה"ל פועל כל העת בכדי לדחוק את כוחות חיזבאללה ומערכיו ממרחב דרום לבנון וביצע באיזור זה תקיפות משמעותיות. אנחנו מודעים היטב לקושי הגדול והמתמשך של תושבי הצפון ומעריכים את החוסן שהתושבים מפגינים. צה"ל מחויב להמשיך ולפעול למציאות ביטחונית טובה ויציבה", כך דובר צה"ל.

מפקד פיקוד צפון, אלוף אורי גורדין, אמר: "יצאנו לתהליך מאוד משמעותי של מעשה אופרטיבי, של מערכה בה אנחנו פוגעים בכל יום בחמשת החודשים האחרונים ביכולות של חיזבאלל-ה, בתשתיות שהוא בנה, בפעילות שלו ובמפקדים שלו. כמות המטרות שאנחנו מאשרים כל יום למחר, וכל שבוע לשבוע הבא – זה בעיניי מאוד מאוד מרשים. זה מפעל שקשה להסביר כמה הוא ייחודי למי שלא נמצא בו, ואני מאוד מאוד בטוח ביכולות של מרכז האש ושל המפקדה של פיקוד הצפון, כדי להביא לאותו מהלך מאוד משמעותי, גם בקצב הזה וגם כשנצטרך לעלות מהלך קדימה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *