האם הרוסים מכינים את הקרקע לשימוש בנשק גרעיני?

ביידן סבור כי רוסיה תעשה שימוש בנשק כימי. בטלוויזיה הרוסית מדווחים על אפשרות כי פוטין יעשה שימוש בנשק יום הדין

 

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין הודיע היום כי רוסיה תקבל מעתה תשלום עבור יצוא גז ל"מדינות לא ידידותיות" ברובלים בלבד.

הנשיא ג'ו ביידן יצא היום לסיור בן 4 ימים באירופה כדי לדון בפלישה של רוסיה לאוקראינה. עם יציאתו אמר ביידן לכתבים שהאפשרות שרוסיה תשתמש בנשק כימי במלחמת אוקראינה היא "איום אמיתי". התוכניות אירוח רוסיות מכינם את הקרקע למתקפה גרעינית על אירופה ומספר מגישים התבטאו כי לרוסיה לא תהיה ברירה אלא להשתמש בנשק גרעיני נגד אירופה.

בעלת הברית של רוסיה, בלארוס הודיעה היום כי היא מגרשת דיפלומטים אוקראינים וסוגרת קונסוליה של אוקראינה. גורמים אוקראינים מדווחים שייתכן וצבא בלארוס יפלוש בקרוב לאוקראינה.

דובר הקרמלין אומר בריאיון ל-CNN שרוסיה תשתמש בנשק גרעיני רק אם תחוש סכנה לקיומה.

הממשל האמריקני מתכונן לחשוף סבב נוסף של סנקציות נגד רוסיה, כך הודיע היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ק סאליבן אתמול. הסנקציות יוכרזו בתיאום עם האיחוד האירופי.

פולין חשפה 45 קציני מודיעין רוסים המשתמשים במעמד דיפלומטי ככיסוי לשהייה במדינה והרשויות מבקשות לגרש אותם, כך אמרו היום גורמים רשמיים בפולין.

ע

"פ דיווח ב"בלומברג", אנטולי צ'וביאס, שליחו של הנשיא פוטין לסוגיית איכות הסביבה, הודיע על התפטרותו במחאה על המלחמה באוקראינה ואף עזב את רוסיה לטורקיה. צ'וביאס הוא הרבה מעבר ליועץ לנשיא.הוא היה האדריכל של רפורמות ההפרטה בתקופת ילצין בשנות התשעים,ואחד מאלה שסידרו לפוטין את תפקידו הראשון בממשלו של הנשיא ילצין באמצע שנות התשעים. צ'וביאס כיהן בשורת תפקידים בכירים בתקופה ההיא – ראש הסגל הנשיאותי של ילצין, סגן ר"מ רוסיה וגם שר האוצר הרוסי. מ 2008 ועד 2020 עמד צ'וביאס בראש תאגיד "רוסננו" הממלכתי לננוטכנולוגיה. צ'וביאס השתייך תמיד למחנה הכלכלנים הליברלי ולא למחנה הביטחוניסטים של הנשיא פוטין ("סילוביקי") ובשנים האחרונות אמנם התרחק מהמעגל הקרוב לנשיא פוטין, ועדיין – הוא האישיות הבכירה ביותר שמעזה לעשות מעשה מחאה נגד הנשיא פוטין והחלטתו לפלוש לאוקראינה.

הכתב יאיר נבות מציין כי יש בהחלט חשיבות לעובדה שהוא מלווה את פוטין שנים.

להחלטתו לעזוב את רוסיה יש חשיבות מחאתית, ומעניין אם יהיו לכך מהלכי המשך. הצעד שלו ממחיש שוב שיש מחלוקת בין מוקדי הכוח ברוסיה ‏בנוגע לפלישה.

בנוסף דווח ששר הגנה שוייגו לא נראה בפומבי מאז ה 11 במארס, מה שעורר ברוסיה שורת ספקולציות וקונספירציות כמיטב המסורת הרוסית.

חשוב להמשיך ולעקוב אחרי ההתרחשויות בין מוקדי הכוח. שם אולי טמונים המהלכים הבאים שייקבעו את גורל משטרו של הנשיא פוטין בצל המלחמה באוקראינה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *