הבחורה סירבה להצעה וחזרה בה. סיפור מדהים שאירע באחרונה שמצוה לפרסם

'מצווה לפרסם', סיפור מיוחד שאירע באחרונה, מפיו של הגאון הגדול רבי חיים שמרלר שליט"א נשיא ארגון 'הגפן' ורב בית המדרש 'היכל צבי' דחסידי צאנז בירושלים

את הסיפור הזה מספר הגאון הגדול רבי חיים שמרלר שליט"א, מרביץ תורה בעל שם עולמי, רב בית המדרש 'היכל צבי' דחסידי צאנז בירושלים, ונשיא ארגון 'הגפן' הפועל רבות כדי לסייע במציאת שידוכים למעוכבי שידוך.

"לפני שבועות אחדים הייתי בארה"ב", מספר הגר"ח שמרלר שליט"א. "הגעתי לשם במסגרת פעילותי למען ארגו 'הגפן' ולמען הרווקים והרווקות המבוגרים.

"כשהגעתי לעיר התורה לייקווד, פגשתי יהודי מקומי שסיפר לי סיפור מיוחד במינו, שזה ממש מצווה לפרסם אותו. אני שמעתי את המעשה עם כל השמות וחקרתי אותו, ומצאתי שאכן הסיפור היה ונברא.

"וכך היה מעשה. היתה שם הצעת שידוך שהציעו נערה מוכשרת ומוכתרת בכל מידה נכונה, לבחור ירא ושלם תלמיד חכם ונעים הליכות.

"הצדדים התרצו והכל הסתדר מצוין, נשאר רק לקיים פגישה כמקובל בין הצדדים, ולאחר ששוחחה עם הבחור ממושכות, השיבה הנערה תשובה שלילית. הוא אכן בחור מאוד ערכי, ירא ושלם, יש לו מידות טובות ואין לי מילה רעה לומר עליו, אבל… היא הרגישה שהוא לא ברמה שלה… היא רוצה בחור שהוא יותר מעמיק בדברים ואפשר לדבר אתו על עניינים העומדים ברומו של עולם ולצפות לתשובות יותר מוצלחות ומבריקות. הבחור הזה קצת מדי פשוט בשבילה.

"כמובן שזאת זכותה, כל אחד יכול להחליט עם מי הוא רוצה להתחתן או לא. אין כאן סיבה לעלבון, ובכל זאת, בתוך עמנו אנחנו יושבים, וכולנו יודעים שכשאדם מקבל תשובה שלילית לשידוך שהוא רוצה בו, יש בזה גם פגיעה, לפעמים הפגיעה אפילו כואבת מאוד.

"גם הבחור המדובר נפגע, אבל הוא התעלה על עצמו, ואמר לאבא שלו שהוא חושב שהנערה הזאת יכולה להתאים מאוד לחבר שלו, בחור מאוד טוב, בחור ברמה גבוהה, גם היא עושה רושם של בחורה מאוד מאוד טובה ומיוחדת, אולי כדאי להציע את השידוך הזה עם החבר שלו…

"התקשר אביו של הבחור אל השדכן, ואמר לו, אומנם הבן שלי לא זכה בה, אבל לדבריו ייתכן מאוד שאחד מחבריו הטובים כן יזכה בנערה הזאת, כי לדעתו יכול להיות שהוא כן ימצא חן בעיניה, וחבל להתעלם מכזאת הצעה שיכולה ממש להתאים.

"השדכן שמע את הדברים, התרשם שיש דברים בגו, ופנה לאבי הנערה כדי להציע את השידוך החדש, עם החבר של הבחור ההוא.

"שמעה המדוברת את ההצעה, וכשהבינה מי הוא המציע היא נחרדה: "היתה בידיים שלי הצעה כל כך טובה, בחור כזה שמסוגל להתעלות מעל הכאב שלו ולהציע את השידוך הזה לחבר שלו, בלי לקנא, בלי לכעוס, בלי לנקום ולנטור, הוא פשוט רוצה לעשות טוב, ואני אמרתי 'לא' על כזה בחור מיוחד? איפה היה השכל שלי?

"היא חזרה לאביה ובפיה תשובה החלטית. היא מעוניינת בשידוך הקודם, עם הבחור שאותו היא דחתה, כי למצוא בחור עם מידות כאלו זה דבר נדיר במיוחד.

"ואכן, בתוך זמן קצר נסגר השידוך הזה בשעה טובה ומוצלחת, וכל המעורבים בדבר ראו כמה שאדם יכול להרוויח מוויתור. דווקא כשהוא חשב שהוא מוותר על דבר טוב, דווקא על ידי הפעולה הזאת עצמה הוא זכה בו.

"הרי הסיפור הזה הוא אות ומופת כמה שמידות טובות מועילות לאדם ומרפדות את החיים שלו בסייעתא דשמיא עד אין קץ".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *