ההתעללות בנער החרדי: מח"ש חקרה באזהרה שלושה שוטרים

המחלקה לחקירות שוטרים חקרה היום באזהרה שלושה שוטרים, ביניהם קצין, בחשד לתקיפה של הבחור החרדי חיים מזרחי בעת מעצרו בשכונת גאולה בירושלים בשבוע שעבר. השוטרים נחקרו גם בחשד לשיבוש מהלכי משפט

המחלקה לחקירות שוטרים חקרה היום באזהרה שלושה שוטרים, ביניהם קצין, בחשד לתקיפה של הבחור החרדי חיים מזרחי בעת מעצרו בשכונת גאולה בירושלים בשבוע שעבר. השוטרים נחקרו גם בחשד לשיבוש מהלכי משפט.

בסיום החקירה הורחקו השלושה לארבעה ימים מתחנות המשטרה ונאסר עליהם ליצור קשר עם המעורבים בנוגע לחקירה.

החקירה עודנה נמשכת.


הבלשים מכחישים את הטענות וטוענים שמזרחי תקף אותם.

כידוע, מזרחי הוכה באכזריות על ידי שוטרים סמויים ונעצר לחקירה, אחרי שהעיר להם כי שרטו בשוגג רכב בשכונת גאולה. בית המשפט מתח ביקורת קשה על מעצרו של מזרחי ושחרר אותו.

יו"ר "עוצמה יהודית" ח"כ איתמר בן גביר דורש לקיים דיון דחוף בנושא בוועדה לביטחון פנים. בדברי ההסבר לדיון שיזם ח"כ בן גביר, אליו הצטרפו גם חברי הכנסת מיקי זוהר ועמיחי שיקלי נכתב כי "בנוסף לתקיפת מזרחי, גם בהילולת הבבא סאלי עולות תלונות קשות על אלימות שוטרים.

"זאת ועוד, בתקשורת פורסמה הקלטת קשר בה נשמע שוטר מפעיל המכת"זית מתריע מפני הפעלת המכת"זית לעבר אנשים שאינם קשורים למחאה והולכים ברחוב צר. המכת"זית הופעלה ובמהלך ההפעלה נפגע מפגין בראשו".

ח"כ בן גביר טען כי "ברחובות צפופים אין כל מקום לעשות שימוש באמצעי זה, הוא גורם בהכרח לפגיעה בכלל האוכלוסייה המתגוררת במקום". לאור זאת, ביקש ח"כ בן גביר לכנס דיון דחוף בנושא בוועדה לביטחון פנים לצורך תיקון המחדל ושמירה על האזרחים שומרי החוק במדינת ישראל, כהגדרתו.

ממשטרת ישראל נמסר: "נסיבות מעצרו ע״י כוח הבילוש שהוזעק לטיפול בהפרות הסדר בירושלים, נבדקות ע״י מח״ש. ככל שימצא כי מי מהבלשים שהיו במקום פעל שלא כדין – הרי שהנושא יטופל בהתאם. לצד זאת נדגיש כי פעילות כוחות המשטרה נגד הפרות סדר, ונדליזם, איומים ואלימות נגד בעלי העסקים במקום, ובפרט נגד חנויות הסלולאר, תימשך ככל שידרש. המשטרה לא תאפשר הפרת סדר, אלימות וכל ניסיון פגיעה בנפש או ברכוש במהלך מחאות אלו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *