הוכרזו עשרה צעדים למאבק באנטישמיות בארה"ב

בהובלת CAM התנועה למאבק באנטישמיות התקיימה בפלורידה ועידת ראשי ערים למאבק באנטישמיות • במהלך הפסגה – פגישה מרגשת עם משפחות חטופים • הצהרה על עשרה צעדים למאבק מקומי באנטישמיות בארה"ב

בסוף השבוע האחרון (15-16/11) התקבצו בפורט לודרדייל פלורידה למעלה מ-50 ראשי ערים ומנהיגים מקומיים כדי להשתתף ב"פסגת ראשי הערים" נגד אנטישמיות ובכדי להסכים על שורת צעדים אופרטיביים ותכנית פעולה למלחמה באנטישמיות הגואה בצל המלחמה בישראל.

את הפסגה הובילה תנועת CAM-התנועה למאבק באנטישמיות, ובין השאר השתתפו בה ראש עיריית קליבלנד, אוהיו; נציב משטרת ניו יורק; ראש עיריית מיאמי-דייד; ראש עיריית ליטל רוק, ארקנסו; ראש עיריית פרובידנס, רוד איילנד; ראש עיריית ריצ'מונד, וירג'יניה; וראש עיריית מיאמי, פלורידה.

מאות המשתתפים באירוע שמעו מהדוברים הבולטים, וביניהם חברת הקונגרס דבי וסרמן שולץ, כתב ופרשן ה CNN ואן ג'ונס וכוכב ה NBA אלונזו מורינג, על מחויבותם לעמוד לצד הקהילה היהודית המקומית.

במקביל, עשרות ראשי ערים ונציגים בכירים השתתפו בסדרת פאנלים אשר דנו בזויות שונות של המאבק באנטישמיות ברמה המקומית, כמו יישום אסטרטגיות לאומיות – מקומיות נגד אנטישמיות בצפון אמריקה, וגישור על פערים ומחלוקות באמצעות הספורט.

על נחיצות פסגת ראשי הערים דווקא בעת הזו מעידים הנתונים הקשים על העלייה העולמית באנטישמיות: זינוק של מאות אחוזים במקרים אנטישמיים, הפגנות בקמפוסים נגד ישראל ותחושה כללית של היעדר ביטחון אישי ליהודים, כאשר משימת ההתמודדות עם גל האנטישמיות מוטלת בראש וראשונה על הרשויות המקומיות וכוחות הביטחון בכל עיר ועיר.

לפי נתוני הליגה נגד השמצה, בחודש שחלף מאז ה-7/10, חל גידול של 316% במספר התקריות האנטישמיות בארה"ב ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. במקביל, לפי נתוני CAM מדובר בתופעה חוצת- מדינות, כאשר מאז 7 באוקטובר נרשמה עלייה של 960% במספר התקריות האנטישמיות בברזיל, 818% בהולנד,500% בבריטניה, 300% באוסטריה ו-240% בגרמניה.

"המאבק באנטישמיות הוא עבודה אישית עמוקה הדורשת קירבה", אמר בפסגה סטיבן ק. בנג'מין, יועץ בכיר לנשיא ומנהל משרד המעורבות הציבורית בבית הלבן. "ראשי ערים מכירים את הקהילות שלהם ומי הם, יש להם סמכות שמאפשרת להם להניע יוזמות שונות, כמו למשל מפגשי חינוך, ולהשתמש בנתונים כדי להניע שינויים במדיניות". "בזמנים כאלה, חיוני למנהיגים להתאחד, לעמוד מאוחדים נגד דעות קדומות, ולאשר מחדש את המחויבות שלנו לעקרונות של דמוקרטיה, סובלנות והכלה", אמר דין טרנטליס, ראש עיריית פורט לודרדייל ויו"ר הפסגה. "דווקא בתוך הערים שלנו, ברחובות ובקהילות שלנו, אנחנו יכולים לעשות שינוי מוחשי במאבק נגד תצורות השנאה העתיקות ביותר בעולם", הדגיש.

לדברי סשה רויטמן- דרטווה, מנכ"ל CAM, "לראשי ערים יש יכולת ייחודית להתעמת עם אנטישמיות ברמה המקומית, היכן שהיא מורגשת בצורה הכי ישירה. בתקופה שבה האנטישמיות נמצאת בשיא של כל הזמנים בעקבות מתקפת הטרור של חמאס על ישראל ב-7 לאוקטובר, אנחנו גאים במנהיגים שהצטרפו אלינו כדי לקבל על עצמם את המחויבות שלאנטישמיות לא יהיה מקום בערים ובקהילות שלהם"!.

בהקשר זה, הסתכמה הפסגה עם תכנית פעולה עירונית בת עשרה שלבים אופרטיביים- למלחמה מקומית באנטישמיות, ובהם: מינוי רכז אחראי על הקשר עם הקהילה היהודית המקומית, אימוץ ויישום הגדרת העבודה של IHRA לאנטישמיות לפיה ביטויי התופעה כוללים גם פגיעה ברכוש, מוסדות של הקהילה היהודית ואתרים דתיים, הקצאת משאבים עירוניים לטיפוח סובלנות, אכיפת מדיניות "אפס סובלנות" לאנטישמיות, תכנון תכנית חינוך להכשרת עובדי עירייה לתגובתיות לאירועים אנטישמיים בקהילה, עבודה מול מוסדות חינוך אקדמיים להגנה על סטודנטים וחברי סגל יהודים, תיאום סידורי אבטחה במוסדות יהודיים מול רשויות אכיפת החוק, שימוש באסטרטגיה הלאומית של ארה"ב למלחמה באנטישמיות כמסגרת פעולה והצטרפות לקמפיין השנתי של Shine a Lite להעלאת המודעות לאנטישמיות הגואה, ולבסוף- ציון חודש המורשת היהודית -אמריקאית מידי חודש מאי.

את אחד מרגעי השיא בוועידה, שלא הותיר אף עין יבשה בקהל, סיפק המפגש עם נציגי שלוש משפחות חטופים ונרצחים: משפחת קסארוטי ששכלה את בנה קשת במסיבת הטבע ברעים, ומשפחות אנגלברט וסיגל קורן שממתינות לבני משפחה חטופים, אשר הדגישו בפני המשתתפים את חשיבות הבאת סיפורם האישי לקהילות המקומיות בארה"ב, בכדי להבהיר שהאנטישמיות הגואה דורשת נקיטת פעולה מידית. "חמאס קרע את המשפחה שלי", אמרה מעיין סיגל קורן, "אני מפחדת בשביל אימא שלי, שהיא תאבד את האמונה באנושות. יש לי שני בנים צעירים, והם שואלים אותי על סבתא שלהם- 'אימא, אם סבתא בעזה, למה אנחנו לא יכולים ללכת להביא אותה?' בבקשה שתף את הסיפור שלי, בבקשה תעזור לי להחזיר את משפחתי הביתה", פנתה אל ראש העיר המארח.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *