השידוך הפוליטי המפתיע בין הח"כית הערביה לאזולאי: "הפלתי בגללו את הגיוס"

זועבי הבהירה כי אינני יכולה לעבור על סדר היום ועל כן בצעד של מחאה, הצבעתי היום בעד מצפוני, בעד החברה הערבית ונגד הצעות חוק שהממשלה רצתה לקדם

דרמה במליאת הכנסת – חוק הגיוס נפל בקריאה ראשונה לאחר שבהצבעה שמית נרשם שוויון 54. חברי רע”מ הצביעו בעד החוק נפל אחרי שחברת הכנסת ג׳ידא רינאווי ממרצ הצביע נגד.

ח״כ רינאווי-זועבי לח״כים במליאה: הצבעתי נגד חוק הגיוס בגלל ינון אזולאי מש״ס. הוא איש הגון .

ח״כ רינאווי  ממרצ שהפילה את חוק הגיוס הסבירה בהמשך מדוע הצביעה נגד החוק: בשבוע שעבר הקואליציה שאני חברה בה חצתה שני קווים אדומים. התנהלות הממשלה, משרד בטחון פנים, משרד השיכון, המשטרה וקק'ל בנגב נגד האזרחים הערבים הבדואים היתה לאות קלון של מדיניות ברוטאלית, אטומה ודורסנית.

אתמול הממשלה תמכה בהבאת הצעת חוק גזענית ופאשיסטית של הציונות הדתית בנושא חוק הלאום. בעבר הגשנו מתווה צודק וראוי לחוק האזרחות אשר יבטיח את כבוד האנשים אך לצערי שרת הפנים איילת שקד נפנפה בהבטחותיה הללו ולא קיימה אותן.

זועבי הבהירה כי אינני יכולה לעבור על סדר היום ועל כן בצעד של מחאה, הצבעתי היום בעד מצפוני, בעד החברה הערבית ונגד הצעות חוק שהממשלה רצתה לקדם, חוק הגיוס וחוק שירות לאומי. הקואליציה הזו הבטיחה שינוי, גם כלפי החברה הערבית, חובת ההוכחה היא על הממשלה.

חבר הכנסת לוין אמר בנאומו: "הצעת החוק הזו היא בעיניי חרפה וחוצפה שאין למעלה מהן. אדוני היושב ראש, תחת הסיסמא של כביכול שוויון בנטל מביאים לכאן חוק שכל כולו אפליה אחת גדולה".

"אני שואל אותך חברת הכנסת גידא רינאווי", פנה לוין לחברת הכנסת, "איך את מעזה לתמוך בחוק הזה? מה את רוצה, לגייס את כולם? באמת זה מה שאת רוצה? את בעד לגייס את הציבור הערבי לצבא? את הרי לא בעד זה, את הרי לא רוצה".

"למה את חושבת שיש לך זכות לבוא ולהגיד, אנחנו הציבור הערבי – לא, אבל הם כן, למה? האמונה שלהם פחות טובה מהאמונה שלך? הם לא זכאיים לאמונה שלהם לפחות כמוך?".

"מילא בא בנאדם ואומר כולם צריכים ללכת לצבא, את זה אני עוד יכול להבין. אבל כשבא בנאדם שאומר: אני לא אבל הם כן, את מבינה מה את עושה? אין לך גרם של מצפון?", תהה בפניה.

"אגב, את לא מבינה שמחר זה יכול להתהפך בדיוק הפוך ומה תגידי אז? איזה הסבר יהיה לך? אני מציע לך ללכת לעשות חושבים, לפחות עם עצמך, ועם הציבור ששלח אותך – כדי לא להביא במו ידייך לכך, שיבוא יום והוא לא רחוק שתבוא כאן הצעה אחרת ולא תהיה לך שום זכות להתנגד לה לומר מילה בעניינה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *