היכן הסיכויים הגבוהים ביותר לזכות ב"דירה בהנחה"?

אתר 'אקטואליק' בשיתוף עם מיזם 'כלכלה בנעלי בית' עם דירוג ההגרלות עם סיכויי הזכייה הגבוהים ביותר ל"דירה בהנחה" • וגם: הפרמטרים שחשובים לא פחות מסיכויי הזכייה

בשבוע שעבר נפתחה האפשרות להירשם להגרלה החמישית של משרד השיכון ל"דירה בהנחה" עבור חסרי הדיור. גם הפעם, מגיש 'אקטואליק' בשיתוף עם המיזם 'כלכלה בנעלי בית' את טבלת סיכויי הזכייה לפי עיר ולפי פרויקט.

בהגרלה הנוכחית ניתן להירשם להגרלות לדירות בהנחה ב-17 יישובים שונים, כאשר כל משתתף יכול לבחור רק 3 מתוכם. רשימת היישובים הנוכחית כוללת את: אילת, אלעד, אשדוד, באר יעקב, חיפה, חריש, יבנה, כפר קאסם, כרמיאל, נוף הגליל, נתיבות, ערד, פתח תקווה, צפת, קצרין, ראש העין וראשון לציון.

כל מי שקיבל ממשרד השיכון תעודת זכאות ל"דירה בהנחה" יכול להשתתף בהגרלות לדירה בהנחה בעד שלושה יישובים בהם מוגרלות דירות בהנחה.

החישוב מעודכן לשעה 08:00 בבוקר (24.04.23) וממנו עולה כי היישובים המבטיחים את סיכויי הזכייה הגבוהים ביותר נכון לעכשיו, הם: קצרין (11.9%), חיפה (4.15%) ואלעד (3.91%).

היישובים עם סיכויי הזכייה הנמוכים ביותר נכון לעכשיו, הם: נתיבות (0.35%), אשדוד (0.65%) וערד (0.85%).

מדי יום שני נפרסם את הדירוג המעודכן בקבוצות הוואטסאפ "כלכלה בנעלי בית" ובאתר 'אקטואליק'.

סיכויי זכייה ל"דירה בהנחה" לפי עיר (מקור: כלכלה בנעלי בית)

מה חשוב לשאול את עצמנו לפני ההרשמה?

מה שיעור ההון העצמי שלנו?

בהגרלות הקודמות, שעוד היו בעידן הכסף הזול והריביות הנמוכות, מי שלא מצא הגרלות באזורים שבהם הוא מתכוון להתגורר חיפש דבר אחד: פער מחירים גבוה ככל הניתן ממחיר השוק. והסיבה לכך היא הרצון לעשות בעתיד "אקזיט" כאשר הרווח ישמש להון עצמי לדירה באזור בו מתכוון המתמודד לגור.

במציאות הנוכחית, כאשר לכסף יש מחיר גבוה, חשוב לקחת בחשבון כמה וכמה פרמטרים חשובים נוספים. כמו למשל את העובדה שבדירות יקרות (גם אם נמכרות בפער משמעותי ממחיר השוק, כמו לדוגמה יהוד ואשדוד) יידרשו הזוכים לקחת משכנתא של מעל 1.8 מיליון שקל (בהנחה שההון העצמי הינו 10% בלבד ממחיר הדירה). למשכנתא כזאת נדרשת הכנסה נטו של כ- 30 אלף שקל בחודש, כאשר הריבית הצפויה ב-7 השנים הראשונות תעמוד על מעל 500 אלף שקל.

המשמעות היא ש:
1. אתם עשויים לאבד את הזכייה בגלל אובדן יכולת המימון
2. גם אם תזכו, חלק ניכר מהפער ממחיר השוק תוציאו מהכיס במהלך השנים עד למכירה

מהסיבה הזו חשוב לדעת כי בהיעדר הון עצמי גבוה, מומלץ לשקול הרשמה אך ורק להגרלות המציעות דירות במחיר כולל שלא דורש משכנתא גבוהה מדי. כמו לדוגמה אופקים, שדרות, עמנואל ונהרייה.

מתי צפוי הקבלן לאכלס את הפרויקט?

בחנו את פוטנציאל התקדמות הפרויקט. בחיפה למשל, ישנו מאבק מתוקשר בין המדינה לעירייה לגבי אישור הפרויקט. מה שמסתמן כעיכוב משמעותי צפוי בהתקדמות הפרויקטים. לחלק מהנרשמים מדובר בחיסרון, שכן הם רוצים כבר שהדירה תאוכלס. אבל למי שלא בנוי כעת להרפתקאת משכנתא ואכלוס דירה זו יכולה להיות הזדמנות נדירה לדירה "על הנייר" במחיר מוזל.

חשוב לדעת שאם תרכשו דירה אחרת לפני חתימת החוזה על הדירה בפרויקט כמו זה, תאבדו את הזכייה והבא בתור ברשימת ההמתנה יהנה מהדירה שהפסדתם.

אתם מהמרים או דורשי זכייה?

סיכויי הזכייה הם גם פרמטר משמעותי במיוחד בבחירת הערים בהם נירשם להגרלת "דירה בהנחה". מי שרוצה דירה בכל מחיר יירשם לערים המציעים סיכויים גבוהים במיוחד. לעומת מי שמחפש את "הלוטו" שיחפש פערי מחיר גבוהים גם אם סיכוי הזכייה אפסי (כמו בירושלים).

והיכן אתם בני מקום?

יש לציין כי הגדרת "בן מקום" משפיעה דרמטית על סיכויי הזכייה שלכם. בטבלת סיכויי הזכייה של 'כלכלה בנעלי בית' ניתן לראות כי בחלק מהערים סיכויי הזכייה לבני מקום עומד על מאות אחוזים. כלומר, בהגרלה ישנן דירות רבות יותר מאשר מספר בני המקום המשתתפים בהגרלה ועל כן זכיית בני המקום בהגרלה מובטחת לחלוטין.

אודות 'כלכלה בנעלי בית'

המדריך מוגש בשיתוף עם המיזם הדיגיטלי 'כלכלה בנעלי בית'.

“כלכלה בנעלי בית” הינו מיזם וואטסאפ חדשני מבית היוצר של ‘הירשוביץ פתרונות‘, המנגיש מדי יום טיפים כלכליים מעשיים במגוון נושאים לאלפי מנויים בקבוצות וואטסאפ ודיוור בדוא”ל.

אם עדיין לא הצטרפתם כמנויים, אז… מומלץ בחום!

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *