המשחק המלחיץ ששיחקו היום במשרד האנרגיה כלל אינו משחק ילדים

מתחילת המלחמה נערכים במשרד האנרגיה להתרחבות הלחימה ולהתמודדות עם מלחמה רב־זירתית בעצימות גבוהה. היום קיימו שם "משחק מנהלים" רב משתתפים

משרד האנרגיה והתשתיות ערך היום (חמישי) "משחק מנהלים" לכל משק האנרגיה, בנושא היערכות המשק להתרחבות הלחימה בתרחיש רב־זירתי וכן היערכות לזירה צפונית.

באירוע נטלו חלק שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן (הליכוד), מנכ"ל משרדו יוסי דיין וראש ורשות החירום הלאומית, יורם לרדו. עוד השתתפו כל הרשויות הייעודיות, חברות התשתית של משק האנרגיה והמים וגופי צה"ל הרלוונטיים, פיקוד העורף וחיל הים.

במסגרת המש"מ (משחק המנהלים) עלו מספר תרחישים ואירועים שעשויים לאתגר את משק האנרגיה והמים במצב מלחמה, כשהמנהלים הבכירים מתרגלים את שיתוף הפעולה ויחסי הגומלין במשק, וכן את קבלת ההחלטות באירועים משמעותיים בעת תרחיש רב־זירתי. זאת במטרה לשפר את מוכנות משק האנרגיה והמים להתמודדות עם מלחמה רב זירתית בעצימות גבוהה.

מאז פרוץ המלחמה, פעלו במשרד האנרגיה לשמור את הביטחון האנרגטי של ישראל, ולוודא שכל הצרכנים ממשיכים לקבל אספקת חשמל ומים שוטפת לצד הגדלת המלאים למקסימום, ומתוך היערכות לשיבושים במערכות השונות: חשמל, מים וביוב, דלק וגז טבעי.

בהתאם לעדכון לתרחיש הייחוס שהפיצה רשות החירום הלאומית (רח"ל), במקרה של פתיחת מערכה בצפון, לנוכח הערכת הפגיעות במשק האנרגיה, נערכים במשרד למספר תרחישים אפשריים לשיבושי אספקת חשמל ומים, כך גם נערכו משתתפי ה"משחק", בהתאם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *