המשק לא יוכל להמשיך כך לאורך זמן. כך סבורים כלכלני בנק הפועלים

הדואליות בכלכלה הישראלית מטרידה את כלכלני הבנק הגדול בישראל שמעריכים בזהירות, שבנק ישראל יוריד את הריבית בחודש הבא

מהסקירה השבועית של כלכלני בנק הפועלים, עולה הפרדוקס שמתקיים נכון לעתה בכלכלה הישראלית. "הצרכנים צורכים עתה בשוק המקומי יותר מאשר לפני המלחמה. שוק העבודה מתאושש ומספר הנעדרים זמנית מהעבודה ירד. סביר להניח שנראה צמיחה חיובית גבוהה ברבעון הראשון של 2024. מודל הצמיחה הזה לא יכול להחזיק מים, כל עוד לא נראה ענפי משק נוספים מגדילים פעילות", כותבים כלכלני הפועלים.

עוד אומרים בפועלים כי התוצר העסקי במחצית הראשונה של השנה, צפוי להיות עדיין נמוך מזה של המחצית הראשונה אשתקד. והם מפנים למדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים שרשם ירידה קלה בחודש הקודם (פברואר). רמת המדד שומרת על יציבות יחסית ונמוכה במעט מהרמה שלפני המלחמה.

מאידך, גם כלכלני הפועלים רואים את הצלחת הגיוס המדהימה בהנפקה האחרונה של האוצר. בהתייחסם להנפקה ולביקושים הגבוהים, כותבים כלכלני הפועלים: "בעניין הנפקת החוב של האוצר בחו"ל, חצי הכוס המלאה היא שההנפקה הגדולה מורידה מצרכי גיוס ההון בשוק המקומי, חצי הכוס הריקה היא שהמרווחים גבוהים, ולא מתאימים למדינה עם דירוג אשראי של A". לדבריהם, "האיתנות הפיננסית של ישראל, מצדיקה גיוס זול בהרבה, אך השווקים מתמחרים גם את הסיכון של התפשטות המלחמה לצפון".

ואיך אפשר בלי הערכה על הריבית. אז ככה: כלכלני הפועלים סבורים שירידת האינפלציה "תאפשר כנראה הפחתת ריבית ב־8 באפריל לרמה של 4.25%, והמסר יוסיף להיות של זהירות ומיתון הציפיות להמשך הירידות בריבית". איך אומרים, נחיה ונראה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *