הנשיא נפגש עם אנשי הצללים של המגזר החרדי

בין מתווה למתווה, הקדיש נשיא המדינה מזמנו לארח את עמיתי התכנית החרדית פרד"ס שמשלבת ומכשירה את חבריה לעבודה בגופי הביון והמודיעין של ישראל למפגש הוקרה • הנשיא: "אבי חיים הרצוג הקים את מערך המודיעין של מדינת ישראל, איש מודיעין זה מקצוע מפואר וחשוב, גופי המודיעין חשובים לנו מאוד לביטחון והחוסן"

נשיא המדינה יצחק הרצוג פינה היום מסדר יומו והתיישב למפגש הוקרה ייחודי עם צעירים חרדים שעושים צעד חריג בנוף הישראלי.

מדובר בקבוצה של עמיתי תכנית ההכשרה החרדית פרד"ס, המיועדת לחרדים שבחרו לצאת לעבוד לפרנסתם ומחפשים לעשות זאת במקום עם תחושת שליחות וגירוי אינטלקטואלי משמעותי. התכנית מכשירה את החברים בה לעבודה בגופי הביון והמודיעין של מדינת ישראל, בהם הגופים המסווגים והחשאיים ביותר כמו המוסד ושב"כ.

נשיא המדינה ביקש להביע את הוקרתו והערכתו לעמיתים, בני המסלול השלישי שהתחילו את מחזור הלימודים לפני כשנה ואירח אותם היום במשכנו, יחד עם יו"ר ומייסד התכנית הרב משה קהן וכן בכירי הנהלת וידידי פרד"ס, לשיחה ומפגש ממושך במהלכו התעניין והתרשם מהתהליך שהם עושים ומהצעדים המשמעותיים שהם בחרו בחייהם.

בסיום המפגש העניק יו"ר פרד"ס, הרב משה קהן, תעודת הערכה מיוחדת לעמית, בן המחזור השני בתכנית, שהתקבל לעבודה באחד הגופים המסווגים תחת משרד ראש הממשלה וכבר הספיק לקבל תעודת מצטיין קורס, דבר משמעותי ונדיר מאוד, מה שזיכה אותו באקט ההוקרה הייחודי בבית הנשיא.

הנשיא האריך בשיחה עם העמית והתעניין על הדרך שעשה והרגע בו בחר לעשות את הצעד המשמעותי הזה בחייו וכן על האופן בו הוא משתלב בסביבת העבודה הייחודית.

הנשיא סיפר על אביו, הנשיא חיים הרצוג, שהקים את מערך המודיעין של מדינת ישראל. "אבי למד בחברון והתגייס להגנה, לאחר מכן הוא היה בצבא הבריטי והיה קצין מודיעין שהשתתף בקרבות מאוד קשים במלחמת העולם השנייה והוא הקים כאן את המודיעין בישראל.

"איש מודיעין זה מקצוע מפואר וחשוב, גופי המודיעין חשובים לנו מאוד, זה שומר על ביטחון ישראל והמלחמה בטרור, זה בכלל שומר על היכולות והחוסן שלנו ואני אשמח לראות את בני הציבור החרדי בכל מעגלי החיים ומאחל לכם המון הצלחה".

הנשיא עם החרדים במוסד ובשב"כ (צילום: דוברות)
הנשיא עם החרדים במוסד ובשב"כ (צילום: דוברות)

בימים אלו נפתחה ההרשמה למסלול הרביעי של תכנית פרד"ס, שמאחוריה כבר שלושה מסלולים עם עשרות רבות של עמיתים ובוגרים, שחלקם כבר עובדים בתוך הגופים הנחשקים והיוקרתיים וחלקם עמוק בתוך הלימודים המאתגרים והמרתקים לקראת תחילת ההשמה בקרוב.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *