הסוף להגבלות? ליברמן מבטיח לבטל את התו הירוק

אחרי קיצור ימי הבידוד וההיתר לעובדים שנדבקו לבוא לעבודה, שר האוצר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי הוא מתכוון לבטל את התו הירוק

אחרי קיצור ימי הבידוד וההיתר לעובדים שנדבקו לבוא לעבודה, שר האוצר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי הוא מתכוון לבטל את התו הירוק. "אין היגיון רפואי ואפידמיולוגי בתו ירוק, ועל כך מסכימים מומחים רבים. מה שיש זו פגיעה ישירה בכלכלה, בתפקוד היומיומי ובנוסף תרומה לא קטנה לפאניקה בציבור. אני פועל מול כל הגורמים על מנת לבטל את התו הירוק ולשמור על שגרת חיים נורמלית לכולנו.", כתב ליברמן.

פרופ' ערן סגל, מרכיב מודל חיזוי הקורונה של מכון ויצמן, מעריך שלמרות ישראל במקום השני בעולם בתחלואה, הירידה בתחלואה מתקרבת.

בראיון לאתר ynet הוא אמר: "לפני כשלושה שבועות הערכנו שהעלייה תימשך שלושה שבועות ואחריה נראה ירידה. עכשיו זה קורה, ממש לפי התחזית".

לדבריו. "מבחינת מספרי מאומתים יומי, אנחנו נמצאים במקום השני בעולם, עם 10% בדיקות חיוביות, מתחת לאירלנד", אומר פרופ' סגל. "אימתנו יותר מ-500 אלף איש בגל האומיקרון, שזה כמו המספר שאימתנו בגל הדלתא. מכיוון שמספר האנשים שנדבקים בפועל, גדול יותר פי שלושה-ארבעה, להערכתי, ממספר המאומתים – אני מעריך שעד עכשיו נדבקו באומיקרון כמיליון וחצי עד שני מיליון ישראלים. זה אמור להביא אותנו למקדם הדבקה 1 ולהתחיל להביא לירידה בתחלואה. כל הנתונים האלו מעידים שההגעה לשיא תהיה ממש בימים הקרובים, ואז תגיע ירידה".

על ההערכה שלא יהיה גידול דרמטי במספר החולים קשה אמר פרופ' סגל: "בינתיים נמשיך לראות גידול, כי יש עיכוב מסוים בין העלייה במספר המאומתים לעלייה במספר החולים קשה. עם זאת, לא נראה שנעבור את השיא של מספר החולים קשה בבתי החולים – 1,200, בגל השלישי. אנחנו גם רואים שהמאושפזים שוהים בבית החולים זמן קצר יותר לעומת מה שראינו בגל הדלתא. זה תומך בהערכה שהאומיקרון גורם לתחלואה פחות קשה".

פרופ' סגל הוסיף: "מתחילת גל האומיקרון אמרנו שלא ניתן יהיה להאט משמעותית את ההתפשטות ללא צעדים דרסטיים שאף אחד לא רוצה בהם. אם נעבור את הגל הזה בשלום מבחינת בתי החולים, נבין שבאמת לא היה צורך בצעדים כאלו. הזמן שקנינו בהתחלה – עיכוב של שבועיים-שלושה אחרי העולם – איפשר לנו את המרחב הזה של ניהול סיכונים אחראי. עכשיו אנחנו צריכים לחכות שבוע-שבועיים, ואם יתברר שההערכות שלנו היו נכונות, אפשר יהיה להקל בנושאים רבים, כולל התו הירוק".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *