הסוף להתרמות? רוב הציבור תומך בהלאמת זק"א

סקר שביקש לבחון את עמדות הציבור בנוגע למלחמת חרבות ברזל מצא כי העמותה הפועלת על ידי מתנדבים חרדיים זוכה לאהדה דרמטית מהציבור – שמבקש להלאים אותו לצורך תקצובו

סקר המכון הישראלי לדמוקרטיה מגלה כי רוב הציבור, יהודים וערבים כאחד, תומכים בהלאמת ארגון זק"א והפיכתו לגוף ממשלתי רשמי על מנת שהארגון לא יזדקק יותר לתרומות הציבור לצורך מימון פעילותו.

משתתפי הסקר נשאלו, בין היתר, "כעמותה ציבורית חלק גדול מהמימון של זק"א מגיע מתרומות על רקע התפקיד הלאומי המרכזי שמילאה העמותה אחרי אירועי ה-7.10, לדעתך האם יהיה נכון לצרף את זק"א לשירות הציבורי כך שתפעל במימון ובניהול מלא של המדינה?".

רוב גדול מאוד חייבו מהלך כזה (כלל המדגם 85%, יהודים 86%, ערבים 76%). כמו בעניין תיפקוד זק"א, גם בעניין זה יש קונצנזוס לאומי מלא – על רקע ההכרה בקריטיות של המטלות שזק"א מבצע, הכול מעוניינים להכניסו לשירות הציבורי במימון מדינתי מלא, כך שהארגון לא יצטרך לגייס תרומות מגורמים חוץ-מדינתיים בארץ ובחו"ל.

הסקר נערך על ידי מרכז ויטרבי לחקר דעת קהל והמדיניות במכון הישראלי לדמוקרטיה. איסוף הנתונים לסקר נערך בתאריכים 5-6/11/2023, ובו רואיינו 502 באינטרנט ובטלפון איש ואשה בשפה העברית ו-104 בשפה הערבית, טעות הדגימה המרבית היא 4.04% ± ברמת ביטחון של 95%. עבודת השדה בוצעה על ידי מכון לזר מחקרים בראשות ד"ר מנחם לזר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *