הציונות הדתית תחרים את ישיבת הממשלה

במפלגה זועמים על פינוי המאחז 'אור חיים' ביום שישי למרות הוראה של סמוטריץ' – שהינו אחראי על התחום, להמתין עם הפינוי עד להגעה להבנות

חברי מפלגת 'הציונות הדתית' יחרימו היום את ישיבת הממשלה וזאת במחאה על הפרת ההסכם הקואליציוני בפינוי המאחז 'אור חיים' ביום שישי ללא תיאום ובניגוד להנחייתו של סמוטריץ׳ למנהל האזרחי.

במפלגה זועמים על פינוי המאחז למרות הוראה של סמוטריץ' – שהינו אחראי על התחום, להמתין עם הפינוי עד להגעה להבנות.

גלנט התעלם מההוראה של סמוטריץ’ והמאחז החדש פונה

מנכ"ל המפלגה יהודה ולד כתב בטוויטר: "יש הסכמים מפורשים על העברת סמכויות וקבלת כלים כדי לעשות שינוי אמיתי בהסדרת ההתיישבות ובעצירת ההשתלטות הערבית על שטחי C ביו"ש. הפינוי הלא מתואם בשישי הוא תשקיף של חוסר הבנה איך הדברים צריכים להתנהל. מקווה שנתניהו וגלנט ייחשבו מסלול מחדש כדי שנוכל יחד לקדם מדיניות ימין עבורה נבחרנו".

השרה אורית סטרוק אמרה בכאן רשת ב': "לא הקמנו את הממשלה על בסיס זה שהליכוד יהרוס מאחזים והציונות הדתית תקים אותם. ידענו שנוכל לשאת באחריות לחיים האזרחיים ביו"ש רק אם נהיה שם. קיבלנו את הסמכויות, אנחנו דורשים שמה שנחתם יבוצע".

פינוי המאחז 'אור חיים' (צילום: ללא קרדיט)

כזכור, ביום שישי הגיעו כוחות משטרה לגבעת ‘אור חיים’ שהוקמה בליל שישי והחלו בפינוי המקום שהוקם בסמוך לישוב מגדלים בשומרון על שמו של הרב חיים דרוקמן זצ”ל.

על המקום הוטל צו שטח צבאי סגור, מפקד הפינוי כרז במיקרופון: “המקום מוכרז שטח צבאי סגור, מתוקף החלטת שר הביטחון. אנחנו נאלצים לפנות אתכם. תתפנו מרצון או שנפנה אתכם בכוח”.

לפני הפינוי השר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ’ הוציא בהתאם לסמכותו הוראה כתובה לראש מתפ”ש לעצור את הפינוי ולא לבצעו עד לקיום דיון אצלו בעניין בראשית השבוע.

“שר הביטחון גלנט הורה על ביצוע הפינוי למרות ההנחיה, בלא ששוחח עם השר סמוטריץ’ ובניגוד מוחלט להסכמים הקואליציוניים המהווים את הבסיס לקיומה של הממשלה”, נמסר מלשכתו של סמוטריץ’.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *