השיק חזר ללא כיסוי במלחמה? ההקלות בדרך לחשבונכם

מאחר ועצמאים ושכירים רבים נקראו למילואים בצו 8, עובדים אחרים נאלצו שלא להגיע למקום עבודתם ואחרים חטופים בשבי חמאס, נוצר מצב שבו לשיקים רבים אין כיסוי ועתידם הפיננסי של רושמי ההמחאות בסכנה • בבנק ישראל מגבשים חילוץ

בנק ישראל מקדם בימים אלה שורה של צעדים והקלות לאור התפתחויות מלחמת חרבות ברזל. חלק מההקלות כבר פורסמו, והשאר מתגבשים בשעות אלו.

ל'אקטואליק' נודע, כי בין ההקלות שבנק ישראל צפוי לפרסם את פרטיו בזמן הקרוב, נוגע למקרים רבים של שיקים שחוזרים מסיבת אכ"מ (אין כיסוי מספיק).

חזרה של שיק פוגעת אנושות בדירוג האשראי של בעל החשבון, כאשר חזרה של שיקים רבים עלולים להוביל להגבלה חמורה של בעל החשבון במערכת הבנקאית כולה למשך שנים. מי שחשבונו מוגבל לא זכאי למרבית השירותים הפיננסיים, למעט חשבונות עו"ש.

מאחר ועצמאים ושכירים רבים נקראו למילואים בצו 8, עובדים אחרים נאלצו שלא להגיע למקום עבודתם ואחרים חטופים בשבי חמאס, נוצר מצב שבו לשיקים רבים אין כיסוי ועתידם הפיננסי של רושמי ההמחאות בסכנה.

כאמור, בבנק ישראל מגבשים כאלה הקלות משמעותיות בנושא. על פי הערכות, ההקלות יכללו אי-רישום של מקרי אכ"מ בדו"ח האשראי של הלקוח שהמחאותיו חזרו וחשבונותיו לא יוגבלו כתוצאה מחזרת שיקים אלו.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *