זוג בדואים מהנגב שחשודים בעבירות ביטחון, התחזו לתיירים בטורקיה

השניים נסעו ל"טיולים" בטורקיה, שם נפגש הבעל עם בכירי חמאס ובהם צאלח עארורי שחוסל בלבנון בינואר האחרון

הותר לפרסום שבמסגרת פעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומחוז דרום במשטרת ישראל, נעצרו בינואר האחרון שני בני זוג בדואים מהיישוב חורה שבנגב בחשד כי קיימו קשר עם מחבלי חמאס בחו"ל. השניים, אוסאמה אלעוקבי ואשתו סמאח, יצאו ל"טיולים" בטורקיה, טיולים שהיו מסווה לקשר אותו קיים אוסאמה עם המחבלים.

אלעוקבי היה בעברו פעיל בפלג הצפוני של התנועה האסלאמית עד שזו הוכרזה כהתאגדות אסורה בין היתר בשל קשירה עם החמאס. הוא היה מוכר לאורך שנים כמי שמזדהה עם אידיאולוגיה קיצונית כנגד מדינת ישראל ומוסדותיה ואף נשא דרשות במסגדים ופרסם ברשתות החברתיות דברי הסתה ועידוד השתתפות בפעילות אלימה במסגד אלאקצא.

המדהים הוא כי במסגרת חקירתו ובעקבות ממצאים שנתפסו בביתו, התברר כי במשך שנים העביר למחבל חמאס בעזה, סיוע בשווי כולל של עשרות אלפי שקלים. יתרה מזו, אלעוקבי עשה שימוש ציני באיסוף תרומות ממסגדים בנגב, תוך שבפועל העביר את הכספים למחבל חמאס ברצועה.

עוד עלה מהחקירה כי אלעוקבי עמד בקשר עם בכירי חמאס בחו"ל במספר הזדמנויות, נפגש עימם באופן אישי במסגרת טיסותיו לתורכיה, כאמור, תוך שימוש באשתו ככיסוי ומצג שווא של טיול זוגי. וכי במסגרת פגישות אלו גייס אוסאמה כספים מפעילי החמאס בעבור פעילותו בנגב.

לשיא הגיעו הדברים ביוני האחרון, בעת הביקור האחרון של אלעוקבי בתורכיה. הוא השתתף בפורום מצומצם בו נפגש עם צאלח עארורי, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, שחוסל בלבנון בינואר האחרון. נזכיר כי לאלעוקבי אזרחות ישראלית… כלומר, עדיין יש לו אחת כזאת. עם תום חקירתו בשב"כ ובמשטרה, הגישה פרקליטות מחוז דרום כתב אישום בעניינו לבית המשפט המחוזי בבאר שבע. כתב האישום מייחס לו עבירות של מגע עם סוכן חוץ, ואיסור פעולה ברכוש למטרות טרור.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *